تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رکوردشکنی جدید ابزار طلایی بورس کالا؛

حجم معاملات گواهی شمش طلا از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرد

حجم معاملات گواهی شمش طلا از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرد
‌می‌متالز - حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران از زمان راه اندازی تاکنون با ثبت معامله ۷.۳ تن شمش از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرد تا رکورد جدیدی در تاریخ این معاملات به ثبت برسد.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین آمار ثبت شده در معاملات گواهی سپرده شمش طلا نشان می‌دهد که به دلیل استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه و عموم مردم از این ابزار مالی مبتنی بر طلا، حجم این معاملات از زمان راه اندازی تاکنون از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرده است.

براساس آمار به ثبت رسیده، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا به بیش از ۷.۳ تن شمش رسیده و حجم سپرده گذاری شمش طلا در خزانه‌های بورس کالا نیز به حدود ۸ تن افزایش یافته است.

آخرین آمار‌ها از معاملات گواهی سپرده شمش طلا به عنوان یکی از زنجیره ابزار‌های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که تعداد عرضه کنندگان شمش از ۴ عرضه کننده در ابتدای راه اندازی این بازار به ۱۴ عرضه کننده رسیده است.

همچنین در ادامه استقبال سرمایه گذاران، بیش از ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا از طریق ۸۰ صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال شده اند.

ثبت این آمار‌ها حاکی از آن است که عموم مردم به سمت سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزار‌های مالی مبتنی بر طلا در بازار سرمایه گرایش پیدا کرده اند. چرا که امروز هر فردی علاوه بر اینکه می‌تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق‌های طلا یا گواهی سپرده شمش طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند، بلکه می‌تواند از ریسک‌های سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، اصالت و عیار، مراجعه حضوری به بازار و ... مصون بماند.

این گزارش می‌افزاید، معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اسفندماه سال ۱۴۰۱ در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت ۱۸ ماه از زمان راه‌اندازی با استقبال قابل توجه مردم و سرمایه گذاران مواجه شده است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین