تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آقاتهرانی:

اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات ناروا رنج می‌برد/ مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی کشور باشد

اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات ناروا رنج می‌برد/ مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی کشور باشد
‌می‌متالز - نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات نا روا رنج می‌برد لذا اگر این موارد حذف شود مشکلات برطرف خواهد شد؛ بنابراین مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی باشد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌السلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم، گفت: فهم من از واقعیت و براساس شرایط زندگی خودم این است؛ ممکن است بتوانیم خود یا فرزندانمان را قانع کنیم که با کمبود‌های اقتصادی زندگی را اداره کنند و از نداشتن ثروت و مال و اموال ناراحت نباشیم، اما من و خانواده‌ام در صورت لمس تبعیض‌های ناروا مالی قطعاً ناراحت خواهیم شد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اگر در خانواده ما مخارج زندگی برای همه نباشد، همه ما نان و پنیر می‌خوریم و هیچ‌کس ناراحت نمی‌شود، اما اگر بر فرض من لقمه‌ای بر دهان یکی از فرزندانم گذاشتم و، اما همان لقمه را در دهان فرزند دیگرم نگذارم و یا اینکه یک چیز به این فرزندم بدهم ولی به آن فرزندم ندهم، حتما ناراحتی ایجاد خواهد شد.

وی با تشبیه شرایط مذکور به جامعه‌ای بزرگتر بیان کرد: بنابراین اگر همه افراد جامعه بدانند که منابع لازم برای ایده آل‌ها وجود ندارد، این مسئله هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و کسی ناراحت و کم انگیزه نمی‌شود، از این رو مسئله‌ای که ناراحت کننده است، موضوع تبعیض است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بنده با شما در یک سطح مراتب تحصیلی را طی کرده باشیم و، اما حقوق مختلفی دریافت کنیم یعنی یک نفر بیشتر و یک نفر کمتر دریافت کند، آن وقت است که افراد نسبت به این شرایط انتقاد خواهند کرد بنابراین دولت چهاردهم باید به این مسائل دقت لازم را داشته باشد و باید تبعیض ناروا را از میان بردارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبعیض باید از همه بخش‌ها کنار گذاشته شود، ادامه داد: البته بخشی از این امور به مجلس باز می‌گردد که باید بتواند به شکل قانونی به این مبحث ورود کند و آن را برطرف کند. با این حال از دولت هم همین توقع وجود دارد.

آقاتهرانی با بیان اینکه اقتصاد بیش از پیش از تبعیضات نا به جا رنج می‌برد، گفت: بنابراین اگر این موارد حذف شود، مشکلات برطرف خواهد شد. مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تبعیض از تمامی ارکان اقتصادی باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده