تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۲۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار سرد فولاد و کاهش قیمت‌ها

بازار سرد فولاد و کاهش قیمت‌ها
‌می‌متالز - قیمت‌های آتی فولاد به دلیل بازار ضعیف و چشم‌انداز اقتصادی کلان کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه متال‌اکسپرت، بیشتر معاملات آتی آهنی در روز دوشنبه به دلیل بازار داخلی ضعیف فولاد چین و بدتر شدن انتظارات اقتصادی جهانی، کاهش جزئی را نشان داده‌اند، که با اقدامات محرک اقتصادی بیشتری که توسط پکن اعلام شده، تا حدودی جبران شده است.

در تاریخ ۰۵ آگوست، معاملات آتی میلگرد در بورس شانگهای (SHFE) به میزان ۱۲ یوان در هر تن (۱٫۷ دلار در هر تن) کاهش یافت، در حالی که معاملات آتی کویل نورد گرم (HRC) از روز جمعه ۱ یوان در هر تن (۰٫۱۴ دلار در هر تن) افزایش یافت.

معاملات آتی سنگ‌ آهن و زغال‌ سنگ کک‌شو در بورس دالیان (DCE) به ترتیب به میزان ۲٫۵ یوان در هر تن (۰٫۳۵ دلار در هر تن) و ۳ یوان در هر تن (۰٫۴ دلار در هر تن) کاهش یافتند که به دلیل ادامه ضعف در بخش فولاد چین نرم شدند.

در ادامه فقط ۶٫۵ درصد از تولیدکنندگان فولاد مبتنی بر کوره بلند در تاریخ ۰۲ آگوست سودآور بودند، در حالی که هفته قبل این میزان ۱۵٫۲ درصد بود، بر اساس داده‌های متال. یک منبع تجاری به Metal Expert گفته است: “همان‌طور که کارخانه‌های فولاد قیمت‌های میلگرد را برای حذف مواد با استاندارد قدیمی کاهش می‌دهند، حاشیه‌های سود آنها کاهش یافته در حالی که فروش میلگرد افزایش یافته است.”

علاوه بر این، چشم‌انداز اقتصادی جهانی با داده‌های ناامیدکننده در گزارشی ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، تحت تأثیر قرار گرفت، که نشان‌دهنده کاهش سرعت ایجاد شغل و افزایش نرخ بیکاری بود. این امر نگرانی‌ها درباره رکود در این کشور را افزایش داده و منجر به سقوط بازار‌های سهام در سراسر جهان در روز دوشنبه شد.

به گفته تحلیلگران و افراد داخلی روز تاریکی برای بازار سهام اطراف که در آن سهام ژاپنی، کره‌ای و استرالیایی به شدت سقوط می‌کنند، در حالی که بازار چین تا حدودی با ثبات‌تر است. آشفتگی در بیشتر دارایی‌های ریسکی اتفاق می‌افتد، بنابراین پیش‌بینی بازار فولاد در این وضعیت پیچیده سخت است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده