تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۲۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلای جهانی هم خیلی گرم شد

بازار طلای جهانی هم خیلی گرم شد
‌می‌متالز - قیمت طلای جهانی تحت تاثیر تنش‌های خاورمیانه و خوش‌بینی پیرامون کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش یافت، در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات اقتصادی برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو بودند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کلوین وونگ، تحلیل‌گر ارشد بازار اواندا در آسیا و اقیانوسیه گفت: به نظر می‌رسد عوامل بنیادی بلندمدت از طلا حمایت کنند، که شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و سیر نزولی بازدهی خزانه‌داری آمریکا می‌شود. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری کاهش یافت و شمش‌های بدون بازده را جذاب‌تر کرد.

جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در سپتامبر پس از گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در هفته گذشته در ماه جولای پیش‌بینی کردند.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. تمرکز بازار بر روی داده‌های اولیه مطالبات بیکاری ایالات‌ متحده خواهد بود که ارائه می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود تام بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز امروز سخنرانی کنند.

پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ اظهار کرد که در کوتاه‌مدت، من فکر می‌کنم که بازار در حدود ۲۳۵۰ دلار آمریکا تثبیت خواهد شد و در اواخر امسال به سمت ۲۵۰۰ دلار حرکت خواهد کرد. بر اساس داده‌ها، بانک مرکزی چین برای سومین ماه متوالی در ماه جولای از خرید طلا برای ذخایر خود عقب‌نشینی کرد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره تقریباً یک درصد افزایش یافت و به ۲۶.۸۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲۰.۴۰ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۸۹۲.۷۵ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده