تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۸۳۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان سبزوار برای توسعه صادرات، به تولیدات خود تنوع می‌بخشد

سیمان سبزوار برای توسعه صادرات، به تولیدات خود تنوع می‌بخشد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سیمان سبزوار گفت: این شرکت برای توسعه صادرات به محصولات تولیدی کارخانه تنوع می‌بخشد که تولید دیواره‌های مرزی و کفپوش در دستور کار قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، سیدجلیل کاظمی اظهار کرد: بازاریابی برای تولیدات و ساخت پایانه مرزی با مشارکت دیگر کارخانه‌های سیمان شمال شرق کشور از دیگر اقداماتی است که مد نظر این کارخانه است.

وی بدون اشاره به میزان محصول صادراتی شرکت گفت: اکنون محصولات سیمان سبزوار به کشور‌های افغانستان و روسیه صادر می‌شود که بر اساس هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی برای صدور سیمان به کشور‌های پاکستان، تاجیکستان و عمان نیز در دست انجام است.

وی سیمان سبزوار را پیشتاز در انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود در میان صنایع غرب خراسان دانست و افزود: ما با مردم روستا‌های اطراف کارخانه ارتباط مستمر داشته و پاسخگوی گلایه آنها هستیم و معضل گرد و غبار کارخانه نیز در ۲ سال اخیر به کلی رفع شده است.

کاظمی در خصوص راه منطقه نیز گفت: با مشارکت سیمان سبزوار، اداره راهداری و شرکت نفت، بهسازی بخشی از مسیر ارتباطی بین شهر‌های سبزوار - روداب و کارخانه سیمان نیز عملیاتی می‌شود و علاوه بر آن این شرکت در ساخت جاده روداب - طرود (شاهرود) - اصفهان نیز، مشارکت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سیمان سبزوار گفت: کار زیرسازی محور برآباد - نامن برای اتصال و کوتاه شدن مسافت بخش روداب به بزرگراه مشهد - تهران نیز انجام شده و ۲۰ درصد بقیه آن با مشارکت کارخانه سیمان انجام خواهد شد و در زمینه انفجار‌های مربوط به معدن سیمان در سالیان اخیر نیز شرکت تیمی را مامور برآورد میزان خسارات وارده به منازل روستاییان کرده است.

وی با تاکید بر همکاری این شرکت با اداره حفاظت محیط زیست سبزوار برای حمایت از حیات وحش منطقه، افزود: در مسیر انجام مسوولیت اجتماعی خود، رایزنی‌هایی را برای حمایت از ورزش هندبال سبزوار، به ویژه تیم نونهالان در دست پیگیری داریم.

کاظمی خاطرنشان کرد: اکنون ۴۸۰ نیرو در این کارخانه مشغول به کار هستند که علاوه بر سبزوار از شهر‌های تهران، تبریز، اصفهان، ایلام و کرمانشاه تامین شده اند.

کارخانه سیمان سبزوار که در سال ۸۷ آغاز به کار کرده در ۸۰ کیلومتری جنوب این شهر و در بخش «روداب» این شهرستان قرار دارد.

ظرفیت اسمی این کارخانه تولید سه هزار و ۴۰۰ تن کلینگر در روز است که سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیمان خاکستری نوع پرتلند تیپ ۱ و ۲ و ۵ تولید می‌کند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده