تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۸۳۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم شهرستان لنجان در بازدید از مجتمع فولاد سبا:

تأمین برق و گاز صنایع توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال می‌شود

تأمین برق و گاز صنایع توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال می‌شود
‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، روز شنبه سیزدهم مردادماه، ضمن حضور در مجتمع فولاد سبا و بازدید از خطوط تولید این شرکت، در جلسه‌ای با مدیر این شرکت راهکار‌های حمایت از صنعت و توسعه متوازن منطقه را مورد واکاوی و بررسی قرار دادند.

به گزارش می‌متالز، اکبر پولادی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اهتمام و پیگیری ویژه در مجلس شورای اسلامی جهت حل مساله ناترازی انرژی را وظیفه خود می‌دانم.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی مجتمع فولاد سبا باعث امیدواری است، گفت: این کارخانه می‌تواند درعین‌حال که منشأ خیروبرکت برای کل کشور است و محصولات آن گره‌گشای صنایع پایین‌دست است، در زمینه تعاملات منطقه‌ای نیز موفق عمل کرده و موجب افزایش امیدواری مردم شده است.

پولادی محدودیت‌ها و ناترازی انرژی در صنعت فولاد و به‌طور خاص مجتمع فولاد سبا را یکی از نکات بسیار مهم در مسیر توسعه صنعتی و جهش تولید کشور خواند و ادامه داد: درحالی‌که میزان تولید و سودآوری این شرکت می‌تواند بسیار بیشتر از میزان فعلی باشد، معضل کمبود انرژی باعث کاهش شدید تولیدات این شرکت شده که باید با همت مسوولان برای آن چاره‌اندیشی شود. ضمن اینکه تأمین برق در تابستان و گاز در زمستان برای صنایع و ایجاد ارزش‌افزوده و توسعه صادرات غیرنفتی توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های مدیریتی مجتمع فولاد سبا و تکنولوژی این صنعت به صورتی است که می‌تواند حداکثر میزان بازدهی و بهره‌وری را در ضمن حداقل آلایندگی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ظرفیت این مجتمع صنعتی در اختیار تولید ورق‌های راهبردی و خاص در کشور است افزود: حل مشکل ناترازی انرژی در صنعت فولاد باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

پولادی با اشاره به برنامه‌های توسعه شرکت برای تولید ورق‌های موردنیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز افزود: احداث خط پروژه تکمیل نورد گرم در این مجتمع مطابق با استاندارد‌های زیست‌محیطی، زمینه اشتغال پایدار برای جوانان منطقه و رقابت این شرکت در بازار‌های جهانی را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وی در ادامه، اجرای بیش از ۳ هزار میلیارد ریال طرح زیست‌محیطی در این شرکت و ارتقای سطح تعاملات با منطقه را از مهم‌ترین اقدامات این مجتمع در راستای مسوولیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: بدون شک با بهبود این تعاملات و همکاری‌ها شاهد بهبود حال صنعت و شهرستان خواهیم بود.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین