تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۸۴۰۶
سرویس خبر : انرژی
معاونت کسب و کار "پترول" گفت:

راه‌اندازی واحد پلی استایرن صدف تا پایان سال

راه‌اندازی واحد پلی استایرن صدف تا پایان سال
‌می‌متالز - معاونت کسب و کار "پترول" گفت: به طور کلی راهبرد پترول این است که غیر از ایجاد پلنت‌های تولیدی تا جایی که می‌تواند در توسعه زنجیره ارزش و محصولات خود نقش داشته باشد و این موضوع را عملیاتی کند تا حداکثر سودآوری را داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، عبدالرحیم قنبریان، معاونت کسب و کار " پترول "، اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عهده‌دار شرکت‌های بزرگ و مگاپلنت‌های صنعت پتروشیمی کشور است. تصمیم‌گیری‌های اولیه این شرکت از ابتدا این بود که مجموعه‌ای را راه‌اندازی کنند تا در توسعه زنجیره ارزش بتواند فعالیت کند. با این تصمیم بود که توانستند به این جمع‌بندی برسند که یک شرکت احداث کنند تا در بازار سرمایه فعالیت کند.

وی بیان کرد: در پتروشیمی ارومیه که یک واحد کریستال ملامین بود، به جایی رسیدیم که توانستیم زنجیره ارزش را در پلنت‌های تولید سولفات آمونیوم، اسید کلریدریک و سولفات پتاسیم توسعه دهیم. ما توانستیم برای اولین بار واحد کود‌های ترکیبی را با دانش، تخصص و طراحی داخلی در پتروشیمی ارومیه احداث و به تولید برسانیم. در هفته آینده نیز این پلنت رونمایی و به بهره برداری خواهد رسید. 

قنبریان ادامه داد: همچنین واحد "پک" را در یکی، دو ماه آینده بهره‌برداری خواهیم کرد. واحدی را در مجموعه لردگان که واحد یک میلیون تنی آمونیاک و اوره است در زنجیره ارزش تعریف کردیم که برای توسعه و استفاده اوره است. واحد کریستال ملامین با ظرفیت ۳۰ هزار تن که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد. پتروشیمی ایلام که یک واحد الفینی و پلی اتیلنی است، ذیل آن شرکت و مجموعه پترول یک شرکت دیگر تعریف شده که بتواند از محصولات پتروشیمی ایلام استفاده کند. این شرکت ارغوان گستر ایلام است. 

معاونت کسب و کار " پترول گفت:همچنین شرکت نگین سنقر در کرمانشاه یک شرکت متیل آمین است. امیدوار هستیم هم سرمایه‌گذار بیاید و هم پترول توان مالی داشته باشد و توسعه زنجیره ارزش را توسعه دهد. تولیدات این شرکت در صنایع دارویی قابل استفاده است و حتی دارو‌هایی مثل متفورمین را می‌توانیم داشته باشیم. 

وی افزود: در زنجیره استایرن یکی از بهترین پلنت‌هایی که در مجموعه تعریف شده، واحد پلی استایرن صدف است که در مجموعه پترول در منطقه عسلویه تعریف شده است. بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امیدواریم که تا پایان سال شاهد راه اندازی آن نیز باشیم.

قنبریان گفت: به طور کلی راهبرد پترول این است که غیر از ایجاد پلنت‌های تولیدی تا جایی که می‌تواند در توسعه زنجیره ارزش و محصولات خود نقش داشته باشد و این موضوع را عملیاتی کند تا حداکثر سودآوری را داشته باشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین