تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۵۸۷
سرویس خبر : انرژی

تقاضای مصرف برق کشور همچنان در مرز ۸۰ هزار مگاوات

تقاضای مصرف برق کشور همچنان در مرز ۸۰ هزار مگاوات
‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته در ساعات اوج مصرف، تقاضای مصرف برق کشور باز هم به مرز ۸۰ هزار مگاوات نزدیک شد، اما خوشبختانه با همکاری خوب مشترکین میزان مصرف برق، رکورد تازه‌ای را ثبت نکرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی قرار بود روز گذشته با اندکی کاهش دما در کشور مواجه باشیم، گفت: نه تنها دمای هوا کاهش نیافت، بلکه پایداری گرمای نامتعارف میزان تقاضای مصرف برق در کشور را به ٧٩ هزار و ٦٩٢ مگاوات رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تقاضای ٧٢ هزار و و ٥٨٤ مگاواتی ثبت شده بود، ۷۰۰۰ مگاوات افزایش نشان می‌دهد که معادل مصرف برق استان فارس است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: برای سی امین بار در تابستان جاری و با ثبت تقاضای مصرف باور نکردنی، رکورد مصرف سال گذشته را پشت سرگذاشتیم.

سخنگوی صنعت برق ضمن تشکر از همکاری همه مشترکین که تا این لحظه با مدیریت مصرف برقشان، صنعت برق را برای تامین برق پایدار یاری کردند، از هموطنان درخواست کرد با توجه به اینکه چسبندگی دمای بالا تا اواسط هفته جاری نیز ادامه دارد، همکاری مشترکین با صنعت برق تداوم داشته باشد.

رجبی‌مشهدی افزود: شرکت در مرحله دوم قرعه کشی پویش با انرژی و اهدای بقیه خودرو‌ها و میلیون‌ها جوایز نقدی دیگر که در هفته آتی انجام خواهد شد، فرصت مناسبی برای مشترکانی است که تاکنون موفق به ثبت نام و شرکت در پویش نشده اند.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان خاطرنشان ساخت: مشترکینی که مصرف برق‌شان را کاهش دهند، علاوه بر اینکه قبض برقشان مشمول پاداش صرفه جویی خواهد شد، از میلیون‌ها جوایز نقدی و غیر نقدی و صد‌ها خودرو اتوماتیک نیز بهره مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده