تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۰۴
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۸۶۶۰
سرویس خبر : پیمانکاران

فولادسازی قائنات در یک قدمی راه‌اندازی

فولادسازی قائنات در یک قدمی راه‌اندازی
‌می‌متالز - پیش‌گرم‌کن پاتیل‌های پروژه فولاد قائنات به تازگی با همت مهندسان و کارکنان شرکت ایریتک راه‌اندازی شده و این پروژه به پیشرفت قابل توجهی رسیده است.

به گزارش می‌متالز، پیش‌گرم‌کن‌ها در صنایع فولاد برای گرم کردن پاتیل‌های حمل مذاب استفاده می‌شوند و در واحـد فولادسـازی، پاتیل‌هـای حمـل مـذاب، قبل از بارگیـری مـذاب و بـه منظـور جلوگیـری از شـوک حرارتی تـا دمای ۱۱۰۰ درجــه ســانتیگراد پیش‌گرم می‌شــوند.

عمــل پیش‌گرم به کمک یــک مشــعل گازســوز انجــام می‌شـود. ایـن تجهیز بـه صـورت یـک Cover (Cap) کـه در مرکـز آن یـک مشــعل احتراقــی قــرار گرفتــه اســت، عمــل پیش‌گرم کردن پاتیــل را انجـام می‌دهـد. نصب مشعل‌های مناسب درجه حرارت بالا و یکنواخت را در مشعل تضمین می‌کند.

سیستم کنترل مشعل می‌تواند برای کنترل دمای با نقطه تنظیم ثابت یا با چرخه‌های گرمایش شیب‌دار قابل برنامه‌ریزی، طراحی شود.

پـس از قرارگیـری پاتیـل در سـکوی مقابـل درب به صـورت عمودی، به سمت پایین حرکت می‌کند تـا در دهانـه پاتیـل قـرار گیـرد و سـپس بـا روشن شـدن مشـعل، عمـل پیش‌گرمایـش پاتیـل سـرد تـا دمـای ۱۱۰۰ درجـه سـانتیگراد صورت می‌گیرد، پاتیل پس از نسوزکاری تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده و سپس با یک منحنی حرارتی معین به دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لازم به ذکر است واحد فولادسازی قائنات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال که توسط تصمیمات به موقع تیم مدیریتی، مهندسان و کارکنان توانمند و دلسوز شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) انجام شده، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی شرق کشور دارد.

منبع: بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک)

عناوین برگزیده