تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۷۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد:

زنجیره تولید فولاد در اردبیل تکمیل می‌شود/ تامین ۸۰ درصد نیاز کشور به محصولات سلولزی

زنجیره تولید فولاد در اردبیل تکمیل می‌شود/ تامین ۸۰ درصد نیاز کشور به محصولات سلولزی
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد که زنجیره تولید فولاد در استان اردبیل در حال تکمیل است تا امکان صادرات در این بخش فراهم آید.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» در حاشیه بازدید خبرنگاران از چندین واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل به مناسبت هفته صنایع کوچک طی نشست خبری اظهار کرد: همراهی خبرنگاران بزرگترین پشتوانه برای ما در پیگیری امر سرمایه گذاری و رونق تولید است که قطعا نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی به قطع برق واحد‌های تولیدی و شرایط سخت این مجموعه‌ها در بخش تولید و کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: با نجابت اهالی تولید ما کمترین اعتراض و گله مندی‌ها را در این بخش شاهدیم ولی تلاش بر این است تا این مشکل با تدبیری مناسب برطرف شود.

مدیرکل صمت استان اردبیل به ارزش افزوده بخش صنعت و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل جزو استان‌های صنعتی کشور است که در تامین نیاز مردم ایران به محصولات متنوع ورود خوب سرمایه گذاران و کارآفرینان را در این استان شاهدیم.

وی نمونه موفق این واحد‌ها را در حوزه تولید باطری اعم از خودرو‌های سبک و سنگین یادآور شد و بیان کرد: ۱۵ درصد نیاز کشور در این حوزه در استان اردبیل برآورده می‌شود.

ایرانی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد لاستیک خودرو‌های سبک و ۲۰ درصد لاستیک خودرو‌های سنگین در این استان تولید شده و در صنعت سلولزی اعم از ام، دی، اف، اچ، دی، اف و پارکت ۲۵ تا ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم، تصریح کرد: ۲۵ درصد آب معدنی، ۸۰ درصد توپ و اسباب‌بازی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان با راه‌اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه تولید ذوب و شمش و همچنین مقاطع آهنی و فولادی انجام شده و یا در مرحله انجام است تا زنجیره تولید فولاد در این استان تکمیل شود.

مدیرکل صمت استان اردبیل ادامه داد: در بحث کشنده‌های کامیون تولید لوازم یدکی خودرو و موتور به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است و تولید اتوبوس و مینی بوس نیز در این استان با تلاش مجموعه‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری، بیان کرد: این واحد‌ها در یک تا سه شیفت کاری با جذب نیرو‌های کارگری و تخصصی مشغول تولید هستند.

ایرانی با اشاره به اینکه ما خود را خادم تولیدکنندگان می‌دانیم و بر این باوریم باید یاریگر و همراه فعالان تولید و نظام اقتصادی باشیم، تاکید کرد: ۲۸ هزار نفر در این واحد‌های صنعتی مشغول کار هستند که بعد از تکمیل واحد‌های در حال احداث به همین میزان اشتغال جدید نیز رقم می‌خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: استان اردبیل جزو استان‌های اول کشور در ریشه کنی بیکاری است و هدف‌مان این است تا در سال آینده جشن ریشه‌کنی بیکاری را با همراهی صاحبان واحد‌های تولیدی، صنعتی، صنفی و معدنی فراهم کنیم.

مدیرکل صمت استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه معدن در سطح استان اشاره کرد و افزود: عمده معادن استان مصالح ساختمانی، فلزی و مقدار محدود نیز معادن با ارزش است. البته ما به حضور سرمایه‌گذاران در این بخش نیاز داریم و در حال حاضر نیز استان اردبیل به کارگاه توسعه معدن تبدیل شده است

وی از ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی از سرمایه گذاران حوزه معدن خبر داد و خاطرنشان کرد: شهریورماه مزایده واگذاری ۳۵۰ معدن استان برگزار خواهد شد. این معادن با احزار اهلیت و صلاحیت افراد در حوزه سرمایه‌گذاری واگذار خواهد شد تا ما بتوانیم در سال‌های آینده خبر‌های خوشی را به مردم ارائه کنیم.

ایرانی ادامه داد: ۶۰ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شاغل مشغول فعالیت هستند که در یک‌سال اخیر سعی کردیم تا محدودیت و گرفتاری فعالان این عرصه را رفع کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۴ اتحادیه صنفی در سطح استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۴۶ هزار واحد صنفی در اردبیل فعال است که در مناسبت‌های مختلف شاهد مشارکت آنها در امور خیرخواهانه هستیم.

مدیرکل صمت استان اردبیل فعالیت‌های بخش فرش با حمایت از ۴۵ هزار بافنده را یادآور شد و بیان کرد: در اوج مظلومیت و در کارگاه‌های نمور سالانه بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع فرش طبیعی و متنوع در این استان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

وی پرده از برخی بی مهری‌ها در حق بافندگان فرش و هنرمندان و صنعتگران برداشت و یادآور شد: متاسفانه فرش با اصالت اردبیل به نام فرش تبریز و قم به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که تلاش می‌کنیم با بسترسازی صادراتی از این استان این دغدغه و مشکلات را رفع کنیم.

ایرانی در پایان به فعالیت‌های بخش بازرسی نیز اشاره و گفت: همکاران ما در این بخش سعی در کنترل قیمت‌ها و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم دارند که در هر دو حوزه این استان جایگاه سوم کشوری را با عملکرد و فعالیت‌های مثبت به‌دست آورده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده