به گزارش میمتالز، یونس حمزوی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بیستوچهارمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی تهران (هامکس ۲۰۲۴)، با بیان اینکه نمایشگاه لوازم خانگی فرصت مناسبی است تا بتوانیم ارتباط نزدیکتری با تولیدکنندکان این صنعت داشته باشیم، اظهار کرد: حدود ۲ تا ۳ درصد محصولات فولاد مبارکه به سمت شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی حمل میشود.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه خوشبختانه صنعت لوازم خانگی از تحریمها فرصت بسیار خوبی را ساخت، گفت: صنعت لوازم خانگی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ برند و تیراژ تولید به جایگاه خوبی دست یافته است و از این رو فولاد مبارکه به عنوان یکی از صنایع مادر کشور وظیفه خود میداند که از صنعت لوازم خانگی حمایت کند و نسبت به تأمین مواد اولیه این صنعت توجه داشته باشد.
وی افزود: در سالهای گذشته بیشتر شاهد فروش برندهای خارجی در فروشگاههای لوازم خانگی بودیم و این در حالی است که امروز شاهد تنوع برندهای ایرانی در این فروشگاهها هستیم.
وی افزود: نقدینگی شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی دچار مشکل شده است، مقداری در بازار فروش رکود ایجاد شده که این امر نقدینگی این شرکتها را دچار مشکل کرده، از این رو انتظاری که از فولادمبارکه در این زمینه دارند، فروش اعتباری محصولات است.
حمزوی تصریح کرد: تیم کارشناسی معاونت فروش فولاد مبارکه به واسطه ارتباطی که با شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی دارند، اطلاعات آنها را دریافت و در راستای حمایت از این تولیدکنندگان، ۲ ماه است که محصولات را با شرایط پرداخت اعتباری در اختیار آنها قرار میدهد و امروز نیز عرضه محصولات سرد برای لوازم خانگی به صورت اعتباری انجام شد و سعی داریم که این روند تداوم داشته باشد
وی با بیان اینکه ورقهای مورد مصرف در صنعت لوازم خانگی بیشتر ورقهای سرد، گالوانیزه و ورقهای رنگی است، افزود: ورق رنگی که در صنعت لوازم خانگی استفاده میشود اغلب وارداتی است، اما در ۴ سال گذشته فولاد مبارکه با ظرفیتهای موجود نسبت به تولید این ورقها اقدام کرد و توانست بخشی از نیازمندیهای صنعت لوازم خانگی به ورقهای رنگی را تأمین کند، از سویی نیز برای تأمین کل نیاز صنعت لوازم خانگی خط تولید ورقهای رنگی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را در دستور کار قرار داده است و امیدواریم با بهره برداری هر چه سریعتر از این خط بتوانیم نیاز این صنعت به ورقهای های گلاس را تأمین کنیم.