تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۶۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه:

رویکرد تولید محصولات کیفی در فولاد مبارکه با توجه به نیاز صنعت لوازم خانگی بوده است

رویکرد تولید محصولات کیفی در فولاد مبارکه با توجه به نیاز صنعت لوازم خانگی بوده است
‌می‌متالز - معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: یکی از دلایل رویکرد تولید محصولات کیفی در فولاد مبارکه، نیاز‌های جدید صنعت لوازم خانگی بوده است و با بهره برداری از طرح‌های توسعه فولادمبارکه سهم فولادمبارکه در تأمین نیاز‌های صنعت لوازم خانگی افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران (هامکس ۲۰۲۴) با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته ۲۰۰ هزار تن محصول برای صنعت لوازم خانگی تأمین کرده است، اظهار کرد: افزایش رضایتمندی مشتریان در سایه توجه به نیاز‌های این صنعت محقق می‌شود.

وی افزود: صنعت لوازم خانگی جز آن دسته از صنایعی است که در آن سرعت پیشرفت بالا است و روز به روز تکنولوژی‌ها در سطح دنیا ارتقا یافته و به دنبال آن لوازم خانگی با استفاده از محصولات فولادی سبک‌تر و منعطف‌تر تولید می‌شود. در همین راستا ما نیز باید نسبت به تولید ورق‌های سبک‌تر با انعطاف‌پذیری بالاتر اقدام می‌کردیم و برای تحقق این امر طرح توسعه متنوع از جمله توسعه نورد سرد و تولید ورق‌های رنگی با کیفیت بالاتر در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت، در این راستا پروژه توسعه ورق رنگی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح تمام نیاز صنعت لوازم خانگی را تأمین کنیم.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه جهت‌گیری فولاد مبارکه حرکت به سمت تولید فولاد‌های ویژه و محصولات کیفی است، تصریح کرد: بر این اساس، بیشترین متقاضی این نوع ورق‌ها نیز صنعت لوازم خانگی است و ما سعی داریم این نیاز را برطرف سازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در همه صنایع شاهد رکود هستیم و این امر در صنعت لوازم خانگی نیز نمود داشته است، افزود: از این رو ۱۵۵ مشتری پایدار تولیدکننده لوازم خانگی فولاد مبارکه طی ماه‌های اخیر به صورت مستمر درخواست حمایت در زمینه خرید اعتباری را داشتند که در این زمینه تصمیم گرفتیم سهم خرید نقدی را برای صنف لوازم خانگی به حداقل برسانیم و در حال حاضر به صورت اعتباری فروش به صنعت لوازم خانگی انجام می‌شود.

حیدری تاکید کرد: این حمایت فولاد مبارکه در واقع حمایت از مصرف کننده نهایی لوازم خانگی است و بر این باوریم با حمایت از کارخانجات تولیدی مردم بهره‌مند خواهند شد چرا که این امر در کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت قطعاً تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه واقعیتی که وجود دارد این است که فولادسازان بسیاری هزینه‌های خود را با ارز آزاد پرداخت می‌کنند، افزود: این در حالی است که این شرکت‌ها باید ارز خود را به نرخ نیمایی به کشور برگردانند و این تفاوت نرخ نیمایی و آزاد باعث شده همه صنایع متضرر شوند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید و اعمال سیاست‌های جدید ارزی در کشور این مشکلات برطرف شود چرا که در حال حاضر نرخ کنترل شده ارز باعث شده صادرات کاهش و واردات افزایش چشمگیر داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده