تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۰۳۳
سرویس خبر : انرژی
نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس:

ایجاد اشتغال و کاهش قاچاق سوخت با تکمیل خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان

ایجاد اشتغال و کاهش قاچاق سوخت با تکمیل خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان
‌می‌متالز - نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اتصال خط انتقال گاز دشتک به نهبندان اقدامی بزرگ و جهادی در دولت سیزدهم بوده است که ابعاد مختلف آن باید برای مردم تشریح شود.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی نخعی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد) در آیین بهره‌برداری رسمی از خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» که با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان نهبندان برگزار شد، گفت: اجرای این خط انتقال گاز در دولت سیزدهم کاری بود کارستان، زیرا طی یک سال به بهره‌برداری رسید که این موضوع خود رکوردی بی‌سابقه برای شرکت ملی گاز به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه اجرای این خط لوله به طور حتم نقش مهمی در توسعه منطقه و استان دارد، تصریح کرد: خروجی پروژه‌های بزرگ ملی مانند خط انتقال گاز دشتک - نهبندان باید سبب توسعه مناطق کم‌برخوردار شود.

به گفته نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس، این پروژه ملی افزون بر ایجاد اشتغال پایدار، سبب جلوگیری یا کاهش قاچاق سوخت در استان خراسان جنوبی و شرق کشور می‌شود، زیرا در سالیان گذشته شاهد حوادث ناگوار مرتبط با قاچاق سوخت در محور‌های مواصلاتی استان بوده‌ایم.

نخعی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از توجه و نگاه ویژه شرکت ملی گاز ایران به مناطق کمترتوسعه یافته، اجرای سریع‌تر فاز دوم این پروژه از نهبندان به سربیشه را خواستار شد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده