تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر پیشنهادی صمت، از جنس صنعتگران و معدنکاران است/ حمایت بخش خصوصی از اتابک

وزیر پیشنهادی صمت، از جنس صنعتگران و معدنکاران است/ حمایت بخش خصوصی از اتابک
‌می‌متالز - رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: «سیدمحمد اتابک» گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جنس صنعتگران و معدنکاران است که در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت فولاد و سیمان خدمات ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

به گزارش می‌متالز، احمد خوروش درباره مورد «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اتابک جزو بهترین گزینه برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است، وی از جنس و بدنه خود معدن، سیمان و فولاد است. او شرکت فولاد کاوه کیش هرمزگان را مدیریت کرده که برای پیشرفت این صنعت مفید واقع شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران افزود: همه صنایع به خصوص این انجمن، حمایت کامل خود را از وزیر پیشنهادی اعلام می‌کند و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی نیز همراهی کنند تا رای بالایی دریافت کند.

وی با بیان اینکه صنعتگران از انتخاب، اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت خوشحال هستند، گفت: نظر ما این است که با دریافت رای اعتماد، اتفاق خوبی در حوزه صنعت و معدن می‌افتد و شاهد پیشرفت و شکوفایی در این عرصه خواهیم شد.

این کارشناس صنعت عنوان کرد: اکنون کشور ما به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و برای این حوزه نیازمند فردی مدیر با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه صنعت صادرات‌محور هستیم.

خوروش با اشاره به اینکه ایران در صنعت فولاد سرآمد است، گفت: باید بر روی موضوع صادرات بیشتر کار کنیم، چراکه در سیاست‌گذاری‌های قبل تحت شرایط سختی قرار گرفتیم و به بازار‌های صادراتی بیشتر دست نیافتیم. انتظار ما از اتابک توجه به بازار‌های صادراتی در حوزه‌های مختلف صنعت به‌ویژه فولاد است.

خوروش خاطرنشان کرد: در کل زنجیره فولاد عادلانه رفتار نمی‌شود باید معضلات این بخش شناسایی و حل شود.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب‌رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده