تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

بخش خصوصی در وزارت صمت با حضور اتابک تقویت می‌شود

بخش خصوصی در وزارت صمت با حضور اتابک تقویت می‌شود
‌می‌متالز - نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی را تقویت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «محمدرسول شیخی‌زاده» در رابطه با توانمندی‌های وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: به نظر من با انتخاب اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، بخش خصوصی در وزارت صمت تقویت خواهد شد و با توجه به تجرباتی که وی دارد می‌توانند حوزه بازار و معادن کشور را هم دچار تحول کنند.

وی افزود: وزارت صمت هم اگر بتواند نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهد، می‌تواند در عملکرد این وزارتخانه تاثیر مثبت داشته باشد.

شیخی‌زاده با انتقاد از انتسابات سیاسی به وزیر پیشنهادی صمت، اظهار داشت: من مباحث رانتی از وی نشنیده‌ام؛ در کمیسیون بهداشت و درمان که وی برای ارائه برنامه‌هایشان حضور یافت، اکثر اعضا موافق وی و از برنامه‌هایشان راضی بودند.

وی خاطرنشان‌کرد: حوزه انتخابیه بنده «قروه و دهگلان» یک شهر معدنی است و نیاز به ورود جدی وزارت صمت دارد و احساس می‌کنم برنامه‌های اتابک می‌تواند اوضاع نابسامان معدن را سروسامان دهد.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده