تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۹۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس پیشین بنیاد مستضعفان اعلام کرد؛

وزیر پیشنهادی صمت، نگاهی جهانی به صنعت دارد/ اتابک با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا است

وزیر پیشنهادی صمت، نگاهی جهانی به صنعت دارد/ اتابک با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا است
‌می‌متالز - رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد که وزیر پیشنهادی صمت با توجه به تحصیلات عالیه‌شان در دانشگاه معتبر میشیگان، نگاهی جهانی به صنعت دارد.

به گزارش می‌متالز، «محمد سعیدی‌کیا» از خوشنام‌ترین مسوولان و مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران، وزیر دولت‌های سازندگی، اصلاحات و دولت‌های نهم و دهم و عهده‌دار برخی مسوولیت‌های حساس دیگر در ۴ دهه گذشته، با قاطعیت معتقد است که کابینه پیشنهادی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران بدون تردید رأی اعتماد اکثریت مجلس را کسب خواهد کرد.

وی با توجه به شناخت و سابقه همکاری‌شان، در گفتگو با رادیو صدای تدبیر پایگاه خبری - تحلیلی مدیران نیوز به صلاحیت ۳ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم با قاطعیت مُهر تأیید زده‌اند.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت اینگونه اظهارنظر کرد: یک امتیاز ایشان نسبت به دیگر وزرای پیشنهادی تحصیلات عالیه‌شان در دانشگاه معتبر میشیگان است که باعث شده نگاهی جهانی به صنعت داشته باشند.

اتابک با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا است

وی با بیان اینکه اتابک با مدیریت موفق در سطوح بالای اجرایی کشور به جامعیت و اشراف کارآمدی در حوزه صنعت رسیده‌اند، افزود: از لحاظ شخصیتی، مدیری دست‌پاک، با اخلاص، با اراده استوار و تحول آفرین هستند که انصافا برای انجام مسوولیت‌شان وقت می‌گذارند. همچنین به‌دلیل حضور در ه‍یأت رئیسه اتاق بازرگانی با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا هستند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه بنده قبل از اینکه در بنیاد مستضعفان با آقای اتابک آشنایی پیدا کنم، در بنیاد مسکن با ایشان همکاری می‌کردم، تصریح کرد: در مورد خصوصیت‌های شخصی ایشان بایستی اذعان کنم که فردی درستکار، دست‌پاک، تحول‌آفرین در امور و محکم و با اراده هستند.

وی ادامه داد: آقای اتابک بلافاصله پس از اتمام تحصیلات‌شان در دانشگاه میشیگان آمریکا، به ایران بازگشت و از همان ابتدای انقلاب در همه صحنه‌ها حاضر بود، همچنین در دفاع مقدس حضور فعال داشت و در صحنه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری حضور داشته است.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: وی در بخش صنعت و بازرگانی اعم از سیمان، فولاد، معدن و خودرو، فرد بسیار سرشناسی است. اتابک در بنیاد مستضعفان نیز به عنوان معاون بنیاد، سیاست‌گذاری می‌کرده است و افراد این حرفه را به خوبی می‌شناسد.

اتابک بسیاری از پروژه‌های بزرگ اجرایی را به سرانجام رسانده است

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر پیشنهادی وزارت صمت، به واسطه صادرات در بخش بازرگانی به اصول مذاکره و کار‌های بین‌الملل نیز شناخت و دانش مکفی دارد.

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه اتابک بسیاری از پروژه‌های بزرگ اجرایی را به سرانجام رسانده است، خاطرنشان کرد: عهده‌دار مسوولیت‌های ستادی فراوانی بوده است. من بر این باورم که ایشان به مدد قدرت مدیریت و تصمیم سازی، وزارت صمت را به سمت و سوی خوبی هدایت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می‌دهید که محمد اتابک، موفق به دریافت رای مجلس شود؟، تصریح کرد: فکر می‌کنم ایشان با ارائه و توضیح برنامه‌های خودشان در مجلس، بی‌تردید رای بسیار خوبی از سوی نمایندگان دریافت خواهند کرد.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره خانم فرزانه صادق وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی هم تاکید کرد: ایشان با تحصیلات مرتبط پله پله از کارشناسی به سطوح عالی مدیریتی وزارت راه و شهرسازی رسیده و تجربه‌های مفید در این حوزه اندوخته‌اند.

وی اضافه کرد: تسلط ایشان به حوزه شهرسازی که از معضلات و نیاز‌های اساسی جامعه ایران است، شانس‌شان را برای دریافت رأی اعتماد از مجلس بالا می‌برد ضمن اینکه با انتخاب یک قائم مقام مسلط برای بخش راه و ترابری، نگرانی دلسوزان برای ضعف این بخش از وزارتخانه نیز برطرف خواهد شد.

سعیدی‌کیا درباره «عباس علی‌آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو هم یادآور شد: آقای علی‌آبادی، مدیری کاردان، درستکار و باتجربه هستند که برای مدیریت ارشد بخش تخصصی خودشان یعنی تولید و توزیع انرژی‌های برق و آب معرفی شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با حضور ایشان، می‌توان به گذر از بحران ناترازی برق و آب امیدوارتر شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده