تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

«اتابک» کاربلد و آشنا به مشکلات صنعت است

«اتابک» کاربلد و آشنا به مشکلات صنعت است
‌می‌متالز - نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی حضور «سیدمحمد اتابک» به عنوان وزیر پیشنهادی صمت در دولت چهاردهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وی فردی متخصص، کاربلد و آشنا به مشکلات صنعت است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی شهریاری با اشاره به معرفی سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم، اظهار داشت: وی یک فرد متخصص، بسیار کاربلد، متخصص، توانمند و با سواد است، اما در سیاست چندان چهره شناخته شده‌ای نیست.

وی افزود: اینکه در سیاست اتابک را نمی‌شناسند دلیل نمی‌شود، توانایی‌های وی را در صنعت نادیده بگیریم، به همین جهت بنده به ایشان رای اعتماد می‌دهم و امیدوارم که بتواند رای اعتماد دیگر همکاران را نیز جذب کند.

این نماینده مجلس گفت: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به فردی مانند وی نیاز دارد، کسی که در این حوزه کارکرده، صنعت را می‌شناسد و می‌داند الان در کشور چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد در واقع، الزاماً وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک فرد سیاسی نیاز ندارد.

شهریاری ابراز امیدواری کرد که اتابک رای اعتماد لازم را کسب کند و بتواند به عنوان یک وزیر، مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور را تا جایی که می‌توانند حل کند. الان در شرایطی نیستیم که بخواهیم به چیز‌های حاشیه‌ای توجه کنیم و باید تخصص و توانایی افراد برای اداره آن وزارتخانه را در نظر بگیریم.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده