تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزیر پیشنهادی صمت توانایی ساماندهی بازار کالا‌های بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی را دارد

وزیر پیشنهادی صمت توانایی ساماندهی بازار کالا‌های بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی را دارد
‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری و ... از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت است.

به گزارش می‌متالز، «حسنعلی محمدی» نماینده مردم فسا و عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: از نظر صلاحیت‌های فنی، تحصیلی و سابقه کار، «سیدمحمد اتابک» یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا وی علاوه بر اینکه در بخش خصوصی فعالیت داشته، تجربه‌های بسیاری نیز در حوزه تولید و صنعت دارد بنابراین می‌تواند از این تجربه‌ها برای ساماندهی این حوزه استفاده کند.

وی ادامه داد: وزارت صمت در حال حاضر با چالش‌های بسیاری از جمله نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، فرسوده بودن ماشین‌آلات، ناپایدار بودن انرژی، ناهماهنگی سیاست‌های پولی، مالی و ارزی و نامناسب بودن محیط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار روبه‌رو است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بنابراین باید فردی سکان این وزارتخانه را به دست گیرد که توان مدیریتی و ساماندهی این حوزه‌ها را داشته باشد که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، آقای اتابک تخصص و توان لازم برای رفع مشکلات صنعت و معدن را دارا است.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود توان و تخصص آقای اتابک وزیر پیشنهادی صمت، وی می‌تواند با به کارگیری معاونان متخصص همه بخش‌های مربوط به این وزارتخانه گسترده را سامان دهد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دو نشست تخصصی با وزیر پیشنهادی برنامه‌های آقای اتابک را مورد بررسی قرار داد که در این بررسی‌ها ارتقا حکمرانی صنعتی با رویکرد زنجیره‌های ارزش، ارتقای رقابت‌پذیری صنعتی و افزایش پایدار بهره‌وری در بخش صنعت، افزایش تنوع، کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، مدیریت بازار و تامین معیشت مردم و توسعه صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه‌های اتابک است.

وی، توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری، افزایش سهم اشتغال تولیدی و صنعتی و کاهش نرخ بیکاری، افزایش ارزش افزوده تولیدات و کاهش خام‌فروشی از طریق تکمیل زنجیره‌های ارزش، توسعه صادرات غیرنفتی و ساماندهی بازار کالا‌های بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی را از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت برشمرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: در صورتی که وزیر پیشن‌های صمت بتواند رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد با توجه به برنامه‌ها و سوابق کاری خود می‌تواند وزارت صمت را سامان داده و بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده