تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۹۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت تشکل‌های صنعتی، معدنی و پتروشیمی از وزیر پیشنهادی صمت

حمایت تشکل‌های صنعتی، معدنی و پتروشیمی از وزیر پیشنهادی صمت
‌می‌متالز - تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی صنعتی و معدنی بزرگ و راهبُردی کشور در حوزه‌های فولاد، معدن، پتروشیمی، سنگ آهن، سیمان و کاشی و سرامیک در نامه‌ای به رئیس مجلس ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس خواستند با رای اعتماد قاطع به وی زمینه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کنند.

به گزارش می‌متالز، تشکل‌های امضاکننده این نامه که بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور و قریب به ۲۵ میلیارد دلار توان صادراتی کشور را نمایندگی می‌کنند، ضمن تشکر از رئیس جمهور، بدین‌وسیله حمایت خود از «سیدمحمد اتابک» به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم را اعلام داشته و موارد زیر را به استحضار جنابعالی و نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی می‌رسانند.

بدیهی است با توجه به نوع ساختار و مسئولیت‌های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت سکان‌دار این وزارتخانه علاوه بر دارا بودن تخصص، تعهد، پاک‌دستی و مهارت‌های مدیریتی و فنی باید بتواند مسائل و پای‌بست‌های عدیده مرتبط با محیط کسب و کار و اقتصاد کشور را از طریق ارتباط همه‌جانبه با ذی‌نفعان بی‌شمار برطرف کند که لازمه این مهم همانا توان ارتباطی مؤثر با ذی‌نفوذان حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و حاکمیتی است.

همچنین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی نیازمند وزیری ظرفیت‌ساز، توسعه‌گرا، تعامل‌گرا و دارای باور عمیق به بخش خصوصی و مردمی‌سازی بخش مولد اقتصاد کشور است. تشکل‌های تخصصی - صنفی لیست پیوست با توجه به پیشینه اجرایی- مدیریتی اتابک، باور دارند نامبرده از ویژگی‌های مذکور برخوردار است و می‌تواند ان‌شاءالله در راستای اهداف برنامه هفتم نقش ویژه و مؤثری را ایفا کند؛ لذا از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که همواره یار و یاور بخش خصوصی بوده‌اند، تقاضا داریم با رأی اعتماد قاطع خود به ایشان، زمینه امید و نشاط در عرصه تلاش اقتصادی کشور را رهوار و فراهم سازند.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

حمایت تشکل‌های صنعتی، معدنی و پتروشیمی از وزیر پیشنهادی صمت

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده