تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس مطرح کرد؛

اتابک فردی با سابقه و کاربلد برای سکانداری صمت است

اتابک فردی با سابقه و کاربلد برای سکانداری صمت است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم را فردی با سابقه و با تجربه برای حضور در وزارت صمت دانست و گفت: وی اشراف خوبی به موضوعات تولید، واردات و صادرات دارد.

به گزارش می‌متالز، احمد انارکی محمدی درباره «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: وی یکی از مدیرانی است که سال‌ها در بخش خصوصی فعالیت داشته و کارنامه خوبی هم از خود به جای گذاشته است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی صمت، اطلاعات و آشنایی خوبی از بدنه وزارتخانه دارند. ایشان اشراف خوبی به موضوعات تولید، واردات و صادرات دارد و از سوی دیگر، جنس مشکلات و چالش‌ها را می‌شناسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با سوابقی که اتابک دارد می‌توانیم به تعامل خوب ایشان با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی امیدوار باشیم. وی کار بنگاه‌داری را خوب بلد است و این موضوع را یک مزیت برای وزیر آتی صمت می‌دانم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: وزارت صمت، وزارتخانه بزرگی است و خیلی از افراد با این مجموعه سروکار دارند. از این‌رو، این وزارتخانه، مدیر کارآمد نیاز دارد و امیدوارم آقای اتابک از مجلس رای اعتماد بیاورد و بتواند سبب تحول و البته کار‌هایی با خروجی بیشتر در این وزارتخانه باشد.

وی بیان کرد: جلسه آقای اتابک با کمیسیون اقتصادی، جلسه خوبی بود و با شنیدن برنامه‌های ایشان و پرسش و پاسخ‌هایی که ردوبدل شد، با رای قاطع و قابل‌ملاحظه‌ای نظر اکثریت اعضا کمیسیون را جلب کردند.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: زمان برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی بسیار کم بود، ولی در عین حال، اتابک به خوبی از زمان استفاده کرد و به نظرم اقناع عمومی خوبی را ایجاد کرد.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده