تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر پیشنهادی صمت از دل بخش خصوصی انتخاب شده است

وزیر پیشنهادی صمت از دل بخش خصوصی انتخاب شده است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در بنیاد مستضعفان را نقاط قوت او دانست و گفت: دولت با معرفی سیدمحمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به دنبال تعامل سازنده با بخش خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، حاکم ممکان با اشاره به توانمندی‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: آقای اتابک ۱۶ رأی موافق در کمیسیون اقتصاد کسب کرد، اما موضوعی که در خصوص آقای وی وجود دارد و نقطه قوت او حساب می‌شود، حضور ایشان در بخش خصوصی بوده که نشان می‌دهد دولت می‌خواهد به بخش خصوصی بهاء دهد؛ لذا از این بخش هم وزیر معرفی کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اتابک در بنیاد مستضعفان، گفت: با توجه به اینکه ایشان معاون اقتصادی در بنیاد مستضعفان بوده نقطه قوت او محسوب می‌شود.

وی عنوان مرد: وزارت صمت از وزارتخانه‌های کلیدی است و امیدوارم اتابک بتواند در صحن دفاع خوبی داشته باشد که در این صورت می‌تواند رأی اعتماد مجلس را به دست بیاورد.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده