تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۹۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۲۸ مرداد؛

۳۰۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

۳۰۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۷۱ درصد بازار سرمایه یعنی ۵۴۵ نماد در محدوده مثبت و ۲۹ درصد یعنی ۲۰۲ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز ۲۸ مرداد با افزایش ۰.۹ درصدی همراه شد و در سطح ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با تغییر مثبت ۰.۵۳ درصدی در سطح ۶۳۸ هزار و ۸۳۰ واحدی ایستاد. بازار نشان داد حفظ سطح ۲ میلیون واحدی حائز اهمیت است به همین سبب اقدامات حمایتی پس از برگشت از این سطح آغاز شد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: حجم معاملات امروز ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان بود و در جریان معاملات امروز ۳۰۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد.

غفوری اظهار کرد: امروز ۷۱ درصد بازار یعنی ۵۴۵ نماد در محدوده مثبت و ۲۹ درصد بازار یعنی ۲۰۲ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. همچنین امروز ۴۲ هزار کد حقیقی در سمت خرید و در مقابل ۴۶ هزار کد حقیقی‌ها در صف فروش بودند.

او گفت: امروز صندوق‌های سهامی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند. بیشترین میزان خروج نقدینگی هم به صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص یافت. خروج نقدینگی که مشخص است به بازار سرمایه تزریق نشده و با توجه به شروع ثبت‌نام خودرو احتمالا به آن سمت حرکت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
چهار ساعت پیش
چهار ساعت پیش
چهار ساعت پیش
عناوین برگزیده