تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۳۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تلاطم‌های بازار میلگرد؛ چه بر سر قیمت‌ها می‌آید؟

تلاطم‌های بازار میلگرد؛ چه بر سر قیمت‌ها می‌آید؟
‌می‌متالز - یک فعال بازار آهن و فولاد گفت: طبق معاملات موجود در بازار، قیمت میلگرد در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات بازار جهانی و تغییرات سیاست‌های داخلی، افت و خیز زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش می‌متالز، علی یاری با اشاره به وضعیت بازار آهن بیان کرد: بازار آهن ایران به ویژه در حوزه میلگرد، در حال تجربه تغییرات قابل توجهی است. طبق معاملات موجود در بازار، قیمت میلگرد در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات بازار جهانی و تغییرات سیاست‌های داخلی، افت و خیز زیادی را تجربه کرده است.

وی اظهار داشت: در واقع نوسانات قیمت میلگرد به دلیل تغییرات نرخ ارز، هزینه‌های تولید و تقاضای داخلی تحت تاثیر قرار گرفته که بر همین اساس، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات حمل و نقل، تولیدکنندگان با چالش‌های جدی روبرو هستند.

فعال فولادی افزود: از طرفی دولت در تلاش است تا با ارائه سیاست‌های حمایتی و تسهیلات، تولیدکنندگان را در این شرایط سخت یاری کند؛ اما تاثیر این سیاست‌ها بر کاهش قیمت‌ها هنوز مشهود نیست و نیاز به زمان بیشتری دارد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد به تدریج با افزایش پروژه‌های عمرانی در کشور، تقاضای میلگرد در حال افزایش بوده که در کنار نوسانات قیمت، وضعیت بازار را پیچیده کرده است.

یاری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در حالی که تقاضای داخلی رو به افزایش است، تولیدکنندگان باید راهکار‌هایی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها بیابند. ناگفته نماند برای حفظ تعادل در بازار و بهبود وضعیت، همکاری بیشتر بین دولت و بخش خصوصی ضروری بوده و می‌تواند به ایجاد یک بازار پایدار با نوسان کمتر کمک کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده