تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۹۳۷۰

آخرین خبرها از هیمکو/ پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

آخرین خبرها از هیمکو/ پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان
می متالز - شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده ریل دریا (هیمکو) پیشرفت پروژه ساخت بزرگ‌ترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه در بندر شهید رجایی را در مردادماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ درصد اعلام کرد.

عملیات انجام شده:

به گزارش می‌متالز، مطالعات پروژه، مطالعان ریلی، متریال هندلینگ، دریایی و اسکله، سیویل، مطالعات و طراحی پایه، مطالعات ریسک، تحویل زمین، دیوارکشی‌ها، تکمیل عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی‌ها، احداث جاده‌های دسترسی و بسترسازی‌ها، خرید خدمات آب و برق.

عملیات در حال انجام:

آماده‌سازی محوطه استوک پایل‌ها، ساخت دایک استحصالی فاز و یک، خاکبرداری کریدور ریلی، احداث جاده و پل دسترسی به اسکله‌های موجود، برنامه‌ریزی آغاز ساخت اسکله، روسازی بتنی.

هدف‌گذاری کوتاه‌مدت:

راه‌اندازی بخش خشکی با رویکرد پیش بارگذاری.

آخرین خبرها از هیمکو/ پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

یادآوری می‌شود با تحقق کامل طرح جامع فولاد در کشور، مواد معدنی و محصولات فولادی حجم بالایی را در بخش حمل‌ونقل به خود اختصاص می‌دهند. شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده ریل دریا (هیمکو) در جهت توسعه زیرساخت‌های لجستیک در این صنعت و به طور خاص، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء سودآوری شرکت‌های سهامدار خود فعالیت می‌کند.

قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی است در مجاورت یکی از مهمترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد می‌کند.

دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه آتی طرح از جمله مزیت‌های اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس و امکان ساماندهی انبار‌های مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگی‌های موجود برای بهبود محیط زیست نیز از پیامد‌های مثبت طرح پایانه مکانیزه حمل‌ونقل مواد معدنی هیمکو خواهد بود.

سهامداران این مجموعه را شرکت‌های: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سنگ آهن گهرزمین تشکیل می‌دهند.

تعداد بازدید : 3

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده