تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۶۲۰
سرویس خبر : انرژی

۵۲۰۰ مگاوات رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته

۵۲۰۰ مگاوات رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته
‌می‌متالز - مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: روز گذشته تقاضای پیک مصرف به ۷۵ هزار و ۶۸۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در خبر ۱۳ گفت: روز گذشته تقاضای پیک مصرف روزانه به ۷۵ هزار و ۶۸۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸ درصدی را معادل ۵۲۰۰ مگاوات نشان می‌دهد.

او افزود: این اعداد مصرف برای دوره‌ای که آستانه ورود به شهریور هستیم، بسیار بالاست و همچنان شبکه در شرایط سختی قرار دارد و مدیریت شبکه به سختی انجام می‌شود. بیش از ۲.۵ ماه است که شبکه برق در بخش تولید، انتقال و توزیع در شرایط مرزی مدیریت می‌شود و با حداکثر توان انرژی الکتریکی را تولید و توزیع می‌کند.

احمدی گفت: این شرایط باعث شده که اگر برنامه‌های مدیریت مصرف به درستی انجام نشود و به اندازه‌ای که پیش‌بینی شده تقاضای بار نداشته باشیم، امکان دارد با حوادث بیشتری در شبکه برق مواجه شویم؛ بنابراین مدیریت مصرف در این روز‌ها ضروری است. در روز‌های آتی پیش‌بینی افزایش دما و مصرف برق در استان‌های شمالی کشور را داریم و درخواست می‌کنیم که مدیریت مصرف استمرار داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده