تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۹۷۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت نباید اجازه دهد تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بورس را دچار نوسان کند

دولت نباید اجازه دهد تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بورس را دچار نوسان کند
‌می‌متالز - روح‌الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: بازار سرمایه زنجیره کامل جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد برای توسعه و تقویت تولید را کامل می‌کند لذا نباید دولت اجازه دهد یکسری شرایط جهانی و مسائل و تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بخواهد بورس را دچار نوسان کند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور، با بیان اینکه بازار سرمایه بهترین گزینه برای تامین منابع واحد‌های تولیدی در کشور است، گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور که تولیدکنندگان را دچار چالش کرده، اداره اقتصاد کشور به شیوه دستوری است.

او قیمت‌گذاری به شیوه دستوری را امری ناعادلانه دانست و افزود: امروز مهم‌ترین مانع بخش تولید و در کل اقتصاد کشور قیمت‌گذاری دستوری است به طوری که تاثیر منفی و آثار زیان باری که برای حوزه‌های مختلف اقتصادی به وجود آورده، روز بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود.

نماینده بوئین‌زهرا با اشاره به رشد و توسعه اقتصادی کشور‌های دنیا، گفت: تنها عامل رشد و توسعه کشور‌های دنیا، عدم مداخله دولت‌ها در اقتصاد است چراکه قیمت‌گذاری دستوری، عامل مهم و اصلی کاهش کیفیت تولیدات شده و عملا امکان رقابت سالم دربین تولیدکنندگان را از بین برده و قیمت‌ها را به صورت غیرواقعی افزایش می‌دهد.

عباسپور گفت: زمانی که قیمت‌گذاری دستوری روی کالا‌هایی انجام شود، موازی با آن قیمتی به‌عنوان قیمت بازار آزاد که فاصله عمیقی با قیمت تعیین‌شده دولتی دارد، ظاهر و در پی آن بازار با دو نرخ متفاوت یک کالا روبه‌رو می‌شود، در چنین شرایطی همین دو نرخی شدن کالا سرمنشاء فساد، رانت و احتکار کالا‌ها را فراهم می‌آورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه تولید تامین منابع و کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مناسب است، اعلام کرد: با توجه به محدود بودن بودجه عمومی کشور و همچنین رغبت نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و وجود یکسری مشکلات حمایتی کامل از سوی صندوق توسعه ملی، به نظر می‌رسد بازار سرمایه تنها گزینه مناسب برای تامین منابع واحد‌های تولیدی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بازار سرمایه زنجیره کامل جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد برای توسعه و تقویت تولید را کامل می‌کند لذا نباید دولت اجازه دهد یکسری شرایط جهانی و مسائل و تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بخواهد بورس را دچار نوسان کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده