تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۹۷۴۱
سرویس خبر : انرژی

چند تصمیم و پیشنهاد برقی برای صنایع ساوه

چند تصمیم و پیشنهاد برقی برای صنایع ساوه
‌می‌متالز - رئیس دادگستری ساوه گفت: قطع برق صنایع این شهرستان بدون اطلاع قبلی ممنوع بوده و هرگونه خاموشی صنایع باید با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، «ابوالحسن شریفی» درخصوص تصمیمات جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری و تولید شهرستان ساوه با موضوع قطعی برق واحد‌های صنعتی که با حضور مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی و اعضای هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام توزیع برق استان، سیستم فعلی مدیریت مصرف برق تا ۱۱ شهریورماه سال جاری اعمال خواهد شد که در این جلسه مقرر شد هرگونه قطعی برق با هماهنگی واحد‌های صنعتی صورت گیرد و از قطع سریع برق بدون اطلاع قبلی اجتناب شود.

وی اظهار کرد: با توجه به استقرار بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور در شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعت ایران که بیش از نیمی از صنایع استان مرکزی را در خود جای داده است، طبیعی است که تامین برق صنایع این شهرستان نیاز به نگاه ویژه دارد. بر همین اساس مقرر شد مدیرعامل توزیع برق استان تامین ویژه برق برای شهرستان را از وزارت نیرو پیگیری و نتیجه اقدامات را به دبیرخانه ستاد گزارش دهد.

شریفی گفت: با توجه به مشکلات موجود در تامین سوخت گازوئیل برای ژنراتور‌های کارخانجات شهرستان و احتمال بروز جرائم تهیه سوخت غیرمجاز مقرر شد مدیریت توزیع برق استان در اسرع وقت در راستای صدور مجوز دریافت سوخت برای واحد‌های صنعتی شهرستان ساوه اقدام و نتیجه اقدامات را به دبیرخانه گزارش دهد.

وی تصریح کرد: واحد‌های صنعتی شهرستان نیز باید تا زمان اتمام سیستم فعلی مدیریت مصرف برق همکاری لازم را با توزیع برق جهت گذر از شرایط موجود داشته باشند.

رئیس دادگستری ساوه افزود: با توجه به اعلام آمادگی واحد‌های صنعتی جهت احداث نیروگاه خورشیدی، مقرر شد ضمن پیگیری این موضوع از طریق فرماندار شهرستان، توزیع برق استان با مطالعه ظرفیت‌های صنایع شهرستان در اسرع وقت طرح پیشنهادی خود را جهت اجرا به فرمانداری و انجمن مدیران صنایع ارائه کند.

وی افزود: پس از تصویب طرح پیشنهادی، انجمن مدیران صنایع با همکاری ادارات خدمات‌رسان در سطح شهرستان و استان، مسوول پیگیری پیاده‌سازی طرح و احداث نیروگاه خورشیدی در صنایع شهرستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده