تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۶:۴۳
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۰۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه فلوتاسیون سرباره مس خاتون‌آباد/ آغاز تولید آزمایشی تا پایان سال جاری

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه فلوتاسیون سرباره مس خاتون‌آباد/ آغاز تولید آزمایشی تا پایان سال جاری
‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه پیشرفت فیزیکی پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد را بالغ بر ۷۰ درصد اعلام کرد و از تحویل موقت آن برای تولید آزمایشی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مهندس «حمیدرضا سعیدی عزیزکندی» در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های EPC اظهار کرد: پروژه فلوتاسیون سرباره سرچشمه با ظرفیت تولید ۷۳ هزار و پانصد تن کنسانتره در طول مدت ۳۸ ماه تحویل موقت شده و در حال حاضر در مرحله تحویل کامل است.

وی با بیان اینکه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه تجربه مفیدی برای شرکت سرمایه‌گذاری به ارمغان آورد، افزود: تکنولوژی ساخت کارخانه فلوتاسیون سرباره سرچشمه از مهندسی پایه تا تفضیلی و همین طور خرید تجهیزات با همکاری شرکت‌های چینی انجام شد.

سعیدی تصریح کرد: به دنبال تجربه ساخت کارخانه مذکور و اعتماد کارفرما به توان و تخصص کارشناسان و مهندسان شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، پروژه EPC فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد نیز جهت اجرا به این شرکت واگذار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان اینکه ظرفیت تولید کنسانتره پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن است، بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بالغ بر ۷۰ درصد است و تا پایان سال جاری نسبت به تحویل موقت برای تولید آزمایشی اقدام خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه بخش مهندسی تفضیلی این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در حال انجام است و بخش مهندسی پایه نیز توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد که یکی از نکات قابل تامل و توجه در حوزه مهندسی اجرای پروژه است.

سعیدی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به توان و تخصص داخلی اقدام به ایجاد ساختار مهندسی و واحد مهندسی تفضیلی کرده است که در حال حاضر بیش از ۵۰ نیروی متخصص و نخبه این حوزه در این بخش مشغول فعالیت هستند.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده