تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۵۰۲۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی
۳۷‌اُمین کنگره بین‌المللی علوم زمین برگزار می‌شود:

حضور پررنگ زمین‌شناسان ایرانی در کنگره بین‌المللی علوم زمین کره جنوبی

حضور پررنگ زمین‌شناسان ایرانی در کنگره بین‌المللی علوم زمین کره جنوبی
‌می‌متالز - سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ۳۷‌اُمین کنگره بین‌المللی علوم زمین که در بوسان کره جنوبی برگزار می‌شود، حضور دارد.

به گزارش می‌متالز، مدیر اداره روابط بین‌الملل این سازمان، از برگزاری ۳۷‌اُمین کنگره بین‌المللی علوم زمین (۳۷th IGC) به میزبانی انجمن بین‌المللی زمین شناسی (IUGS) خبر داد.

به گفته هانیه بخشایی، این کنگره با ۳۶ موضوع علمی از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۱ آگوست ۲۰۲۴ در شهر بوسان - کره جنوبی برگزار می‌شود که توسط انجمن زمین‌شناسی کره جنوبی (GSK) و موسسه علوم زمین و منابع معدنی کره جنوبی (KIGAM) سازماندهی و تحت حمایت وزارت علوم و سازمان گردشگری این کشور است.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت این کنگره بین‌المللی زمین‌شناسی از سال ۱۸۷۸ در پاریس با هدف ایجاد مجمع جهانی زمین‌شناسی بوده است خاطر نشان کرد، این کنگره هر چهارسال یکبار در یکی از کشور‌های دنیا برگزار می‌گردد که ۳۶اُمین دوره آن که مقرر بود در سال ۲۰۲۰ در هند برگزار شود به دلیل پدیده پاندمیک کرونا به صورت مجازی در آگوست ۲۰۲۱ برگزار شد.

او همچنین ادامه داد: زمین‌شناسان ایرانی از جمله تعدادی از کارشناسان این سازمان نیز با ارائه مقاله در ۳۷‌اُمین کنگره بین‌المللی علوم زمین شرکت کرده که اخبار این رویداد مهم زمین‌شناسی در سایت www.igc۲۰۲۴korea.org در دسترس است.


منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده