تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۵۰۷۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

در نشست شورای معادن استان کرمان چه گذشت؟

در نشست شورای معادن استان کرمان چه گذشت؟
‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال جاری حدود ۳۲۶۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی استان وصول شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان رشد در این زمینه داشته است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی‌نژاد پیش از ظهر امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: سهم استان از وصول حقوق دولتی در بودجه امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه از یک درصد فروش معادن و صنایع معدنی سخن به میان آورد و گفت: براساس اعلام خسارت دستگاه‌ها، شورای معادن یک درصد از فروش معادن را برای جبران خسارات تخصیص خواهد داد.

حسینی‌نژاد درباره محدوده مجوز‌های شن و ماسه نیز گفت: براساس بخشنامه جامع معدنی ابلاغی اخیر وزارت صمت، ثبت محدوده‌های درخواستی برای صدور مجوز برداشت مصالح به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی واقع در محدوده‌ها و یا حریم محدوده‌های معدنی منوط به کسب مجوز از وزارت صمت شده که این موضوع به دلیل زمان بر بودن سیر مکاتبات و اخذ استعلام، اجرای پروژه‌های عمرانی را با مشکل مواجه خواهد کرد، بنابراین مراتب جهت تصمیم‌گیری به شورا ارجاع شد.

در این جلسه طرح‌های غیرمعدنی که با عرصه‌های معدنی تعارض دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بخشی از درآمد استان از محل حقوق دولتی باید تامین شود و به موازاتی که شرکت‌ها پرداخت می‌کنند، سهم استان پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود که در شش ماه اول سال سهم استان پرداخت شود و به پایان سال موکول نشود تا بتوانیم همه این بودجه را جذب کنیم.

وی درباره انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان نیز گفت: شرکت‌ها در هر شعبه‌ای می‌توانند حساب خود را منتقل کنند تا فقط استان بتواند از اعتبارات آن برای تامین مالی شرکت‌ها بهره بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده