تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۵۰۷۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده کرمان و راور در مجلس:

در سفره مردم کرمان اثری از معادن نیست

در سفره مردم کرمان اثری از معادن نیست
‌می‌متالز - نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در سفره مردم کرمان از معادن خبری نیست و اثری نمی‌بینیم، گفت: انتظارات و توقع بیش از این است.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پور امروز هشتم شهریورماه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع «بررسی اصلاحات قانون معادن برای تحقق رشد ۱۳ درصدی» اظهار کرد: بخش خصوصی استان کرمان باید از ظرفیت معادن بیشتر استفاده کند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره قانون معادن و بلوکه شدن پهنه‌های استان افزود: اعضای کمیسیون معدن را به کرمان دعوت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم استان‌های دیگر را نیز همراه کنیم تا اصلاح قانون صورت گیرد، زیرا کار نیازمند هماهنگی و همراهی کامل است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه در سفرش به کرمان اختیارات کامل به استان داده، بیان کرد: بسیاری از مشکلات را می‌توان با اختیارات شورای تامین حل کرد.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در سفره مردم کرمان از معادن خبری نیست و اثری نمی‌بینیم، تصریح کرد: انتظارات و توقع بیش از این است.

وی اظهار کرد: ۱۰ سال است مس سرچشمه قول داده ۱۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان راه‌اندازی کند که فقط زمان می‌خرند و سایر معادن نیز باید این کار را انجام می‌دادند که قانون اجرا نشده و دستگاه قضا بایستی ترک فعل‌ها را دنبال کند.

حسن‌پور افزود: این شرکت‌ها اخیراً بهانه دارند و برای کوچک‌ترین کار حاضر به همکاری و همراهی نیستند و شورای تامین باید از اختیارات خود استفاده کند.

وی بیان کرد: با توجه به این که شرکت‌های بزرگ حساب‌هایشان در تهران است باید این موضوع دنبال شود کسانی که سود استان را می‌برند، باید بخشی از هزینه‌های استان را هم بپردازند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در صورتی که اکتشاف درست صورت بگیرد، سهم معادن استان در اقتصاد بیش از حالا خواهد بود؛ افزود: پهنه‌های بسیاری از استان دست فعالان کنونی معدن است که پهنه را حبس کرده‌اند و بخشی دست ایمیدرو است که پهنه زیادی را اشغال کرده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: معتقدم قانون معادن باید اصلاح شود ضمن اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و نیاز به تجهیزات و فناوری داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده