تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۰۶۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واریز ۲۰۰ هزار میلیاردی صنایع و معادن استان کرمان به خزانه

واریز ۲۰۰ هزار میلیاردی صنایع و معادن استان کرمان به خزانه
‌می‌متالز - مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان با اشاره به واریز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی صنایع و معادن استان به حساب خزانه، گفت: برگشت سهم قانونی استان کرمان باید پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی‌نژاد، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های اخیر، اتفاقات خوبی در استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و تجارت رخ داده است، اظهار داشت: در طول برنامه ششم توسعه بیش از ۲۰ درصد رشد در حوزه صمت در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات GDP (تولید ناخالص داخلی) استان کرمان را از ۳.۲ درصد به ۴.۱ درصد افزایش داده است، گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح در استان داشتیم که تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان آن افتتاح شده و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن آماده افتتاح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه این طرح‌ها برای حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، ادامه داد: در مجموع از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال در حوزه صمت استان کرمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که در استان کرمان وجود دارد و نقش بسزای صمت در حوزه درآمد‌های دولت، بیان کرد: حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات استان کرمان بود که به حساب خزانه واریز شده و حدود ۷۵ درصد آن در حوزه صمت بود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه وصول حقوق دولتی معادن کرمان با حق انتفاع آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز حقوق ورودی گمرکی پرداخت شده که برای واردات خودروسازی‌ها و ماشین‌آلاتی که برای خطوط تولید و طرح‌های توسعه استان کرمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان سودی است که شرکت‌های استان کرمان تقسیم کردند، عنوان کرد: در مجموع در همین چند مورد نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از حوزه صنایع و معادن استان کرمان به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه برگشت سهم قانونی استان کرمان از این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبه عمومی مردم و پیگیری مسوولان را می‌طلبد، گفت: برگشت سهم قانونی استان کرمان کمک می‌کند که بتوانیم برای توسعه پایدار استان کرمان گام‌های مهمی برداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین