تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۵۰۸۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان
‌می‌متالز - مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، شنبه ۱۰ شهریورماه در سومین روز نمایشگاه صنعت ساختمان در نشست خبری با حضور بیش از ۵۰ رسانه سراسری در خصوص آماده‌سازی شرایط این شرکت برای تحول اقتصادی و رشد کمی و کیفی تولید توضیح داد.

به گزارش می‌متالز، وی با اشاره به افتتاح ۳ پروژه کوره پاتیلی (LF۳)، پلنت اکسیژن و مخازن آب در ابتدای سال جاری و همچنین پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی (واحد قائم) درروز‌های پایانی سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز دو پروژه کوره پاتیلی (LF۱) و تصفیه پساب شهر‌های اطراف به بهرداری می‌رسد که در مجموع در سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۶ پروژه در جهت افزایش کمی و کیفی تولید ذوب آهن اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ و در راستای اصلاح ساختار مالی، موفق به انجام افزایش سرمایه ۸۲۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها شدیم، و سرمایه شرکت از هفت همت به شصت همت افزایش یافت، گفت: افزایش سرمایه‌ای که در روز‌های پایانی سال گذشته صورت پذیرفت، باعث شد که شرکت ذوب آهن اصفهان از ذیل ماده ۱۴۱ خارج شود و بتواند عملیات بانکی خود را در شرایط استاندارد انجام دهد. همچنین این اقدام نتایج خوبی را برای بازار سرمایه به همراه داشت. در سال جاری نیز از طریق آورده سهامدار عمده و مطالبات به دنبال افزایش سرمایه هستیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: تولیدکنندگان با مشکل ناترازی انرژی مواجه هستند و امیدواریم با تدابیری که دولت می‌اندیشد شاهد حل این مشکل در جهت جهش تولید باشیم.

وی گفت: ابلاغیه بانک مرکزی و مجاز دانستن امکان استفاده از ارز صادراتی صنایع فلزی برای واردات یا تخصیص به شرکت‌های هم گروه با نرخ توافقی گامی مهم در حمایت از صنعت فولاد، توسعه صادرات و ارزآوری کشور است که باعث امیدواری است.

کوهی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان علاقه‌مند است مواد اولیه خود را چه در حوزه مواد کربن‌دار و چه در حوزه مواد آهن‌دار از تولیدکنندگان داخلی تامین کند اعلام کرد: در حال حاضر در حوزه تامین سنگ‌آهن چالش کمتری وجود دارد، اما در حوزه زغال سنگ تولید داخل حتی پاسخگوی نیاز ذوب آهن اصفهان نیست، اما در مجموع این مجتمع به دنبال حمایت از تولید داخل و کاهش نیاز به واردات زغال‌ سنگ بوده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان که برنده مزایده فاز یک معدن ققنوس شده است، در سال گذشته موفق شد تا یک میلیون تن از این معدن برداشت کند؛ البته در سال جاری با وزارت صمت و ایمیدرو مذاکره شد تا برداشت از این معدن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد و بخشی از نیاز این مجتمع به سنگ آهن تامین گردد.

کوهی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از تولید و خودکفایی در زمینه زغال‌ سنگ، موضوع کیفیت زغال از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: دراین حوزه ذوب آهن اصفهان سهام‌دار معادن زغال سنگ البرز شرقی و سوادکوه محسوب می‌شود و افزایش تولید در این معادن را برنامه‌ریزی کرده است.

وی اعلام کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان هم‌سو با شعار سال، افزایش تولید به سه میلیون تن محصول را در دستور کار قرار داده و عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است. از این رو درصدد هستیم تا به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم؛ چراکه استفاده از تیرآهن‌های تولیدی مجموعه ما باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام شده می‌شود.

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت ساختمان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده