تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۵۱۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز از سفر به سیستان و بلوچستان؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز از سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه از بازارچه، پایانه مرزی میلک و جاده ابریشم واقع در شهرستان هیرمند نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان به همراه استاندار، نمایندگان مردم منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی از پایانه مرزی میلک، پل ابریشم و بازارچه مرزی بازدید کرد.

بازارچه مرزی میلک مهم‌ترین گذرگاه تجاری کشورمان محسوب می‌شود که به طور مستقیم کالا‌های بارگیری شده از بندر چابهار و چند کشور خارجی دیگر از طریق این بازارچه به افغانستان صادر می‌شود.

وجود بازارچه مرزی میلک در شمال سیستان و بلوچستان علاوه‌بر ایجاد اشتغال باعث شده تا شغل‌های گوناگونی به دلیل حضور رانندگان خارجی و ایرانی در این مکان بوجود آید که همین مساله سبب شده تا افراد غیر بومی هم جهت ایجاد سرمایه گذاری به منطقه وارد شوند.

بازید از مرز میلک، شهرک صنعتی رامشار، معدن مس جانجا و آب شیرین‌کن حرمک از برنامه‌های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در شمال سیستان و بلوچستان است.

قرار است سید‌محمد اتابک روز پنجشنبه به سمت جنوب سیستان و بلوچستان حرکت و در مسیر از طلای تفتان، کارخانه بافت بلوچ، تاسیسات شیرین سازی آب گیشاب در چابهار بازدید کند، که در نهایت نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اتمام دومین روز حضور اتابک در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان، بازدید از پروژه فولاد مکران چابهار در صبح روز جمعه پایان بخش سفر سه روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده