تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۱۴۶۷
سرویس خبر : انرژی

همکاری میان‌بخشی، رمز عبور موفقیت‌آمیز از زمستان است

همکاری میان‌بخشی، رمز عبور موفقیت‌آمیز از زمستان است
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: رویکرد ما در شرکت ملی گاز ایران، نگاه به گذشته نیست، بلکه باید از گذشته‌ها برای نیل به اهداف خود در آینده تجربه‌اندوزی کنیم.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «سعید توکلی» در نخستین نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل و ارشد شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها و مناطق عملیاتی بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران مهم‌ترین، چابک‌ترین و دغدغه‌مند‌ترین شرکت خدمت‌رسان کشور با رویکردی ملی و نگاه به‌سوی آینده است.

وی ادامه داد: قدردان اعتماد وزیر نفت هستیم که با انتصاب یکی از کارکنان شرکت ملی گاز به سِمت مدیرعاملی، اعتماد وزارت‌خانه به بدنه شرکت ملی گاز ایران را نشان داد و به‌طور طبیعی پاسخ این اعتماد، تلاش بیشتر به‌منظور تأمین پایدار گاز و خدمت‌رسانی مطلوب است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اهمیت جایگاه سرمایه انسانی، ارتقای سطح وفاداری کارکنان را یکی از وظایف مهم مدیران خواند و تصریح کرد: نیرو‌های سازمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و افزایش بازدهی سازمان فقط با بهبود عملکرد سرمایه انسانی امکان‌پذیر است، بنابراین با اتخاذ راهبرد‌های مربوط به سرمایه انسانی، می‌توان عملکرد بهتری را از کارکنان شاهد بود.

توکلی با بیان اینکه شفافیت و صداقت در گفتار و عمل و رعایت اخلاق سازمانی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند فرد را به سازمان متبوع خود وفادار سازند، گفت: هیچ فاکتوری در یک سازمان، به‌اندازه وفاداری کارکنان نمی‌تواند در موفقیت آن نقش داشته باشد و شرکت ملی گاز ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی در ادامه با اشاره به زمستانی که در راه است، اعلام کرد: هیچ عاملی به اندازه همکاری بین‌بخشی بین ستاد، پالایشگاه‌ها، انتقال و توزیع نمی‌تواند به ما در عبوری آرام از زمستان پیش رو کمک کند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، نگاه ملی و کلان‌نگر سبب می‌شود با درک شرایط، موقعیتی مناسب را با کم‌ترین محدودیت در گازرسانی به صنایع، برای آنها فراهم کنیم.

توکلی افزود: در این میان، نگاه شرکت‌های گاز استانی نیز باید نگاهی کلان و همسو با کمک به کشور و منافع ملی باشد و این نگاه کلان می‌تواند موفقیت شرکت ملی گاز ایران و مجموعه تأمین‌کننده انرژی را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه باید با درک واقعیت‌های موجود، پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم، تأکید کرد: درواقع با به‌کارگیری مهارت‌ها، استعداد‌ها و منابع لازم، به‌ویژه در حوزه سرمایه انسانی، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که حرکت به‌سوی آینده‌ای مطلوب را به‌طور جهشی در چشم‌انداز خود داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر تعامل میان مدیران شرکت‌های گاز استانی و مسوولان استان‌ها یادآور شد: فراموش نکنید که در اینجا، وظیفه شما به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ صنعت گاز، مدیریت بر تعاملات است و نه مدیریت بر عملیات، تا از این طریق بتوانید بهترین نتیجه را عاید مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی کنید.

توکلی با تأکید مجدد بر هماهنگی میان زبان و عمل مدیران گفت: مدیران عامل با شاخص‌های مختلفی سنجیده می‌شوند، پس برای رسیدن به اهداف سازمان، باید پیش از هر چیز به این شاخص‌ها دست یافت و روی بهبود آنها کار کرد.

وی در پایان با تأکید بر انجام به موقع فرآیندها، سلامت‌محوری در عمل را نشانه بلوغ یک سازمان دانست و توضیح داد: باید از تکرار اشتباه‌ها پرهیز کنیم و همه توان خود را روی متعالی‌ساختن خود و سازمان خود بگذاریم تا هیچ خللی در امور جاری مملکت پیش نیاید.

شایان ذکر است که در پایان سخنان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر مالی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران نیز با ارائه گزارشی درباره چالش‌های موجود در حوزه کاری خود، سخن گفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده