تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۲۰۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
از سوی مسوول ستاد مرکزی اربعین

خدمات شرکت ملی صنایع مس ایران در اربعین حسینی تشریح شد

خدمات شرکت ملی صنایع مس ایران در اربعین حسینی تشریح شد
‌می‌متالز - مسوول ستاد مرکزی اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران جزئیات خدمات‌رسانی این شرکت به زائران اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در اربعین را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «سیدسجاد مهدوی» عصر روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در گردهمایی خادمان ستاد مرکزی اربعین شرکت مس در کرمان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ در شرکت ملی صنایع مس ایران یک موکب در ستاد تهران شروع به کار کرد و این موکب در بحث اسکان فعالیت داشت و سال به سال مواکب مجتمع‌ها نیز در اربعین رونق گرفت.

وی افزود: امسال با تدبیر مدیرعامل شرکت مس یک ستاد مرکزی شکل گرفت تا تمام مواکب بتوانند در کنار هم خدمات‌دهی با بازدهی و بهره‌وری بیشتر ارائه دهند. در ۶ جلسه ستاد اربعین ۷۴ مصوبه به تصویب رسید که تمام این مصوبات انجام شدند. تجربه‌ها و نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته را رصد کردیم.

مهدوی بیان کرد: مجتمع مس شهربابک در مرز ریمدان که حدود ۴۰ هزار زائر پاکستانی از آن وارد کشور می‌شوند مستقر شد، مجتمع مس سونگون در مرز مهران، مجتمع مس درآلو در نجف اشرف و موکب مس سرچشمه و ستاد تهران نیز در کربلای معلی و در مسیر مشایع مستقر شدند. با موکب مواسات جهت ایجاد یک بیمارستان صحرایی مشارکت کردیم که خدمات درمانی خوبی نیز ارائه شد.

مسوول ستاد مرکزی اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در حوزه درمان سعی شد خدمات خوبی ارائه شود به ویژه در مرز ریمدان با توجه به مشکلات بهداشتی که امکان داشت برای کشور ایجاد شود ۵۰ درصد ظرفیت درمانی شرکت مس در این مرز استقرار یافت که در مجموع شرکت مس ۲۵ پزشک، ۳۹ پرستار اعزام شد و ۲۶ هزار و ۷۶۹ خدمت پزشکی، ۱۴ هزار و ۷۲۹ خدمت پرستاری، ۲۵ ارجاع و توزیع ماسک و در مجموع ۵۵ هزار و ۵۲۳ خدمت در بحث درمان در پنج موکب شرکت ملی مس انجام شد.

مهدوی بیان کرد: در کربلای معلی ۱۶۰ هزار پرس غذا توزیع کردیم، در مرز ریمدان ۷۰ هزار پرس، در مرز مهران ۴۰ هزار پرس و در نجف اشرف ۳۰ هزار پرس و در مجموع ۳۰۰ هزار پرس غذا در مجموعه مواکب شرکت مس توزیع شد. ضمن اینکه در مجموعه شرکت مس ۱۵ هزار اسکان در مواکب انجام شد.

وی با بیان اینکه بحث لجستیک یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی بود که امسال با تدبیر دکتر مدرس‌خیابانی با تمام ظرفیت در استان کرمان و آذربایجان شرقی و به صورت ملی ارائه دادیم، افزود: در موکب مس سرچشمه بیش از ۱۰۵ سرویس حمل‌و‌نقل، در مرز ریمدان ۵۵ سرویس در انتقال زوار پاکستانی خدمت‌رسانی کردند، در نجف اشرف و مجتمع مس درآلو ۱۰ سرویس، ستاد تهران ۲ سرویس و در مجموع ۲۶۶ سرویس حمل‌ونقل زائران انجام شد.

وی افزود: بیش از ۲۸ تریلی به صورت رفت و برگشت در ریمدان، کربلا، نجف و مهران کار انتقال تجهیزات را بر عهده داشتند. تعدادی دستگاه ون جهت انتقال زائران از اردوگاه شهید کازرونی به مرز شلمچه به مدت ۲۰ روز در اختیار بود.

مسوول ستاد مرکزی اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اقدامات مهم انجام‌شده در ستاد اربعین شرکت مس، عنوان کرد: امسال چهار دستگاه یخ‌ساز کارخانه یخ‌سازی در چهار موکب شرکت مس راه‌اندازی شد که بیش از ۲۰۰ تن یخ توزیع شد. ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز ریمدان، ۱۰ چشمه در نجف اشرف و ۱۰ چشمه در مدرسه شیخ مفید کربلا مستقر شد. همچنین یک دستگاه آمبولانس خریداری شد و دستگاه تانکر آب و ماشین جمع‌آوری زباله در مرز ریمدان مستقر شد. به اذعان مسوولان، شرکت مس در مرز ریمدان نقش زیادی را برای انتقال زائران به کرمان و حتی به مرز شلمچه بر عهده داشت.

مهدوی تصریح کرد: دو درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در مرز ریمدان و همچنین مرز مهران مستقر شد و تیم‌های پزشکی و سیار در مواکب کرمانی و تبریزی و سایر مواکب حضور داشتند. بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل شرکت ملی مس به عنوان خدّام در مواکب خدمت‌رسانی کردند و بیش از ۲۰۰ هزار آب معدنی در مواکب توزیع شد.

مسوول ستاد مرکزی اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان با بیان اینکه شرکت ملی مس امسال با هم‌افزایی، هماهنگی و حضور شخص مدیرعامل و معاونین در ستاد سبب افزایش بهره‌وری در خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) شد، گفت: امیدوارم این خدمات مقبول درگاه الهی و حضرت سیدالشهدا (ع) قرار بگیرد و برکات آن هم در این دنیا و هم در دنیای آخرت برای ما محاسبه شود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده