تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۲۲۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش پیش‌بینی قیمت جهانی فولاد در سال جاری

کاهش پیش‌بینی قیمت جهانی فولاد در سال جاری
‌می‌متالز - موسسه اعتبارسنجی فیچ پیش‌بینی خود را برای میانگین قیمت جهانی فولاد برای سال ۲۰۲۴ از ۷۷۰ دلار در تن به ۶۶۰ دلار در هر تن تغییر داده است، زیرا انتظار می‌رود تقاضای داخلی در چین با ضعف جدی بخش املاک کاهش یابد.

به گزارش می‌متالز، در بحبوحه رکود اقتصاد جهانی، تقاضای ضعیف و عرضه مازاد فولاد همچنان صنعت جهانی فولاد را از رشد باز می‌دارد. اگرچه انتظار می‌رود که چشم‌انداز صنعتی و اقتصادی رو به وخامت، عرضه فولاد را محدود کند، کاهش رشد در بخش تولید جهانی همچنان تقاضا را محدود می‌کند. با وجود این عوامل، این آژانس انتظار دارد تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ با تقاضای قوی از سوی هند که از مصرف فولاد حمایت می‌کند، ۱.۲ درصد رشد کند.

این موسسه انتظار دارد قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۵ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۵ به ۹۰ دلار در هر تن و در سال ۲۰۲۶ به ۸۵ دلار در هر تن برسد. انتظار می‌رود قیمت زغال سنگ کک به ۲۴۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۴، ۱۹۰ دلار در تن در سال آینده و در سال ۲۰۲۶ به ۱۷۰ دلار در هر تن برسد.

تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ نیز صنعت فولاد جهان تولید فولاد را ۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد و به ۱.۱۱ میلیارد تن رساند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده