تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۲۲۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس برنامه‌ریزی و اجرای آموزش شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان در آموزش و توسعه توانایی افراد

سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان در آموزش و توسعه توانایی افراد
می متالز - رئیس برنامه‌ریزی و اجرای آموزش شرکت فولاد هرمزگان گفت: در فولاد هرمزگان طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی معطوف به یادگیری بر اساس مدیریت شایستگی و به منظور توسعه توانمندی‌های کارکنان و بهبود عملکرد آن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا واصل‌علی با اشاره به اینکه وجود و حضور سرمایه‌های انسانی توسعه یافته یکی از مهم‌ترین ملزومات دستیابی به اهداف و برنامه‌های شرکت‌ها از جمله شرکت فولاد هرمزگان هرمزگان به شمار می‌رود، بیان کرد: آموزش و یادگیری از ارکان ارزش‌های سازمانی فولاد هرمزگان است و همواره در راهبرد‌های مدیریتی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود: از دیگر دلایل توجه به مقوله یادگیری می‌توان به فرهنگ سازمانی فولاد هرمزگان اشاره کرد. در بحث فرهنگ سازمانی، «یادگیری سازمانی» و «توسعه قابلیت‌ها»، از شاخص‌های فرهنگ سازمانی بوده و در تلاش هستیم با اقدامات مستمر و اثربخش، شاخص‌های یاد شده را بهبود بخشیم.

تدوین تقویم سالانه آموزشی برای کارکنان

رئیس برنامه‌ریزی و اجرای آموزش شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: مطابق استاندارد، مبنای طرح‌ریزی رویداد‌های یادگیری، شایستگی‌های مورد نیاز کارکنان است که با برخورداری از سطح مطلوبی از این شایستگی‌ها می‌توانند عملکرد مناسبی در وظایف شغلی محوله داشته باشند؛ بنابراین تمامی برنامه‌های آموزشی بر این اساس طراحی، اجرا و ارزیابی می‌شوند. لازم به یادآوری است که شایستگی‌های مورد اشاره، مطابق با سند مصوب شناسه شغلی و همسو با استراتژی‌های سازمانی، مشخص می‌شود و در برنامه‌های توسعه شایستگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واصل‌علی تصریح کرد: گام نخست تدوین تقویم آموزشی سالیانه شرکت، احصاء و اولویت‌بندی نیاز‌های شایستگی است که در سه سطح سازمانی، تیم/ گروه و فردی مطابق با استاندارد ISO ۱۰۰۱۵ :۲۰۱۹ راهنمای مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان و با همکاری واحد‌های مربوطه و رابطین آموزشی انجام می‌شود. تقویم آموزشی تدوین شده شامل فرصت‌های یادگیری مبتنی بر شایستگی‌های عمومی، تخصصی و مدیریتی است که اولویت زمانی را هم دربر دارد. پس از تدوین تقویم، اقدامات لازم در خصوص عملیاتی کردن فرصت‌های یادگیری انجام می‌شود.

آموزش خانواده‌ها با هدف تقویت بنیان‌های خانواده و پرورش نسل آینده

واصل‌علی به ایجاد فرصت‌های یادگیری برای خانواده‌های کارکنان اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ یادگیری در خانواده‌ها، بهبود سطح زندگی کارکنان و تقویت مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده، شرکت فولاد هرمزگان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مخصوص خانواده‌ها اقدام می‌کند. همچنین با هدف تشویق نسل آینده به یادگیری و به منظور توانمندسازی فرزندان کارکنان، فرصت‌های یادگیری متنوع و با کیفیتی را برای این عزیزان مهیا کرده‌ایم و امیدوار هستیم که اینگونه اقدامات، سرمایه‌های انسانی شایسته‌ای را برای آینده این صنعت و سایر مشاغل فراهم آورد.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده