تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۶
کد خبر: ۳۵۲۳۲۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معرفی توان صادراتی معادن سنگ ایران/ مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات-نیم‌ور رویکرد اصلی نمایشگاه را تبیین کرد

معرفی توان صادراتی معادن سنگ ایران/ مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات-نیم‌ور رویکرد اصلی نمایشگاه را تبیین کرد
‌می‌متالز - نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات-نیم‌ور به واسطه قرارگیری در قطب سنگ ایران و ارتباط تنگاتنگ جمع کثیری از فعالان این صنعت و مراوده آنها با کارخانه‌ها و معادن سنگ به یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های ایران در این حوزه تبدیل شده و هرساله علاوه بر بازدیدکنندگان و متخصصان داخلی، میهمانان خارجی متعددی نیز از نمایشگاه دیدن می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، امسال و از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، محلات-نیم‌ور در سایت نمایشگاهی شهر نیم‌ور برگزار می‌شود که در ادامه «محمد حلاجیان» مدیر اجرایی این نمایشگاه و مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت پاسخگوی سوالات ما خواهند شد.

به عنوان اولین سوال در خصوص دوره شانزدهم نمایشگاه سنگ محلات- نیم‌ور توضیح بفرمایید و اینکه نمایشگاه در چه فضایی برگزار می‌شود؟

این دوره از نمایشگاه بین‌المللی سنگ از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ مهرماه برای شانزدهمین سال در فضایی به وسعت ۱۲۰‌ هزار مترمربع و در دو سالن سرپوشیده و پنج قسمت فضای باز سایت نمایشگاهی شهر نیم‌ور به عنوان اولین سایت خصوصی کشور برگزار می‌شود که خوشبختانه امسال به لحاظ کیفی و کمی شاهد رشد چشمگیر آن در مقایسه با سال‌های گذشته بوده‌ایم. با توجه به استقبال شرکت‌های مختلف از نمایشگاه، امسال در فضایی به وسعت ۸۰‌ هزار مترمربع بالغ بر ۴۰‌ هزار تن سنگ کوپ ارائه خواهد شد که از این حیث نمایشگاه سنگ محلات-نیم‌ور به عنوان چهارمین نمایشگاه برتر سنگ دنیا شناخته می‌شود و شاهد عرضه و نمایش سنگ‌های کوپ بیش از ۵۰۰ معدن از سراسر کشور در نمایشگاه شانزدهم خواهیم بود که فضایی جذاب و خاص در حوزه سنگ ایجاد می‌شود.

در خصوص اهداف و رویکرد‌های نمایشگاه شانزدهم هم توضیح بفرمایید و اینکه چشم‌انداز نمایشگاه در بلندمدت چطور ترسیم شده است؟

موقعیت استراتژیک کشور ایران که از شرق در میان کشور‌های چین، هند، ویتنام، افغانستان و پاکستان و از غرب در میان کشور‌های ترکیه، اردن، ایتالیا، اسپانیا، یونان و مصر قرار دارد، موجب شده تا نمایشگاه سنگ محلات-نیم‌ور به مکانی مستعد و جذاب برای بازاریابی معادن و تکنولوژی‌های جدید در منطقه تبدیل شود و به همین علت هر ساله شاهد رشد چشمگیر حضور شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی در این رویداد بین‌المللی هستیم. ارتباطات و تعاملات گسترده شکل گرفته در نمایشگاه، روابط تجاری و کاری موثر در نمایشگاه، حضور مقامات دولتی و همچنین رایزنان و هیات‌های تجاری، اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات هدفمند و تاثیرگذار از جمله شاخصه‌هایی است که باعث شده این نمایشگاه هر سال بیش از گذشته به برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های بلندمدت تعریف شده برای آن جهت حضور اثرگذار در بازار‌های جهانی نزدیک‌تر شود و امیدواریم دوره شانزدهم نمایشگاه گامی موثر و قوی برای تحقق این هدف باشد.

یکی از رویکرد‌های مهم نمایشگاه سنگ ایران، محلات-نیم‌ور معرفی سنگ‌های تزئینی و ساختمانی ایران و همچنین نشان دادن توان معادن ایران جهت ورود به بازار‌های جهانی و ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری تجار بین‌المللی سنگ دنیا از طریق نمایش سنگ‌های کوپ معادن مختلف کشور است.

امسال چه تعداد غرفه در نمایشگاه محلات حضور دارند و وضعیت حضور کشور‌های خارجی در نمایشگاه به چه شکل است؟

امسال شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک به عنوان شرکت‌کننده در نمایشگاه حضور دارند و بیش از ۴۵۰ شرکت فعال صنعت سنگ ایران و دنیا در این رویداد حاضر هستند. همچنین حدود ۵۰۰ بازدیدکننده خارجی از حدود ۴۰ کشور از جمله هند، چین، روسیه، پاکستان و بنگلادش و... در نمایشگاه خواهند بود؛ ضمن اینکه رئیس انجمن سنگ روسیه و رئیس انجمن سنگ هند و مدیران شرکت نمایشگاهی استونا هند (شرکت figsi) و هیات تجاری کشور برزیل در نمایشگاه شانزدهم خواهند بود و شرکت‌کنندگان نیز محصولات و دستاورد‌های خود در بخش‌های مختلف صنعت سنگ را عرضه می‌کنند.

با توجه به اینکه نمایشگاه هر ساله توانسته به تجارب بیشتری دست یابد، در حال حاضر این رویداد را چطور ارزیابی می‌کنید و به نظر شما برگزاری این نمایشگاه چه دستاوردی خواهد داشت؟

این نمایشگاه یک رویداد کاملا تخصصی است که منافع آن پس از برگزاری به طور قطع منجر به کسب بیشترین سود برای کشور خواهد شد و تاثیر بسزایی در معرفی هرچه گسترده‌تر صنعت سنگ و معدن و شناساندن پتانسیل‌های این بخش به جامعه هدف دارد. یقینا حضور افراد تخصصی و مرتبط با این صنعت در نمایشگاه و ارتباطات شکل گرفته به واسطه برگزاری نمایشگاه و همچنین رایزنی‌های صورت گرفته جهت ارتقای جایگاه سنگ و معدن، در نهایت خروجی بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت که نتیجه آن برای این حوزه مهم و بنیادی ایران مثمرثمر است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده