تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۷۳۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر صمت:

هدف‌گذاری برای رسیدن به ۲ میلیارد دلار صادرات سنگ امری ضروری است

هدف‌گذاری برای رسیدن به ۲ میلیارد دلار صادرات سنگ امری ضروری است
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدفگذاری برای رسیدن به ۲ میلیارد دلار صادرات سنگ از کشور امری ضروری است و در این راستا بخش خصوصی نقش موثری دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی دهقان‌دهنوی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات، افزود: ایران پنج درصد تولید سنگ دنیا را دارد، اما سهم آن از بازار جهانی خیلی کم است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم صادرات این بخش را معادل تولید برسانیم باید صادرات خود را در بازار‌های جهانی به ۲ میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این مهم نیازمند ارایه مشاوره بخش خصوصی است و در این زمینه به عنوان بخش دولتی از هیچ حمایتی دریغ نمی‌شود.

دهقان‌دهنوی اظهار کرد: ثروت در بخش معدن کمتر از نفت نیست و این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: چرا باید ثروت‌ها در زیرزمین رها شود به بهانه اینکه روزی از آنها استفاده بهتری شود، باید ثروت‌ها به درآمد جاری برسد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: باید دچار تفریط نشویم، گاهی کار‌هایی کردیم که به خودمان ضربه زدیم.

دهقان‌دهنوی گفت: تغییراتی در دنیای فناوری روز به روز رخ می‌دهد و باید در حوزه برندسازی و فناوری تمرکز ویژه شود.

وی اظهار کرد: این مهن چهره صنعت را به سرعت تغییر می‌دهد و برای توسعه صادرات نیازمند تولید رقابت‌پذیر در عرصه بین‌المللی هستیم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در کنار برندسازی باید به کنسرسیوم‌های صادراتی یکی از روش‌های مهم توجه ویژه شود و از آن غفلت نشود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران تا ۲۰ مهر در تیم‌ور محلات جریان دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

عناوین برگزیده