تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۴۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بورس هم‌زمان با معارفه رئیس جدید

رشد بورس هم‌زمان با معارفه رئیس جدید
‌می‌متالز - در روزی که رئیس جدید سازمان بورس اعلام کرد بازار سرمایه ظرفیت یک جهش بزرگ را دارد شاخص کل بورس افزایشی شد و تا این لحظه بیش از ۹ هزار واحد رشد یافته است.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد مراسم تودیع «مجید عشقی» و معارفه «حجت‌الله صیدی» روسای سابق و جدید سازمان بورس برگزار شد.

روز سه‌شنبه و در ساعت اولیه معاملات سهام، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۹۳۸۶ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۷۶ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم با رشد ۳۹۷۶ واحد به رقم ۶۸۰ هزار و ۵۳۵ واحد رسید.

تا ساعت ۱۱ امروز بیش از ۱۳۵ هزار فقره معامله به ارزش ۴۱۳۷ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

وبملت، فملی و شستا از نماد‌های تاثیرگذار مثبت بر شاخص بورس بود. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به وبانک، فولاد و ذوب اشاره کرد.

تا ساعت ۱۱ امروز شاخص فرابورس ایران نیز ۹۶ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

تعداد معاملات تا این لحظه فرابورس ۷۷ هزار فقره و ارزش آن بالای ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.

زاگرس، خاور و وسپهر اثر مثبت بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. فرابورس ایران، خاور و کرمان هم از نماد‌های پرتراکنش بودند که هرسه سبز شدند.

«عبدالناصر همتی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معرفه روسای سابق و جدید بورس گفت: امروز ما با کمبود سرمایه در بورس روبه‌رو هستیم و اگر قرار باشد اعتماد به بازار سرمایه باز گردد باید عملکرد سازمان بورس مطلوب باشد.

حجت‌الله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم امروز در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت‌های بازار سرمایه بسیار عظیم است و این بازار جایگاه یک جهش بزرگ را دارد.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز شنبه (۱۷ شهریور) از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مردادماه) تا چهارشنبه (۱۷ مردادماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. روز ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده