تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۳۰۳۲

مشکلات ریلی با تشکیل کارگروه حل نمی‌شود

مشکلات ریلی با تشکیل کارگروه حل نمی‌شود
‌می‌متالز - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه اجاره لکوموتیو از کشور‌های دیگر خبر داد و گفت: مشکلات صنعت ریلی با تشکیل کارگروه حل نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، جبارعلی ذاکری در نشست هم اندیشی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو اظهار کرد:نشست دو روزه‌ای در یکی از شهر‌ها برگزار می‌کنیم تا بتوانیم در موضوعات بخش ریلی را با حضور بخش خصوصی گام‌های رو به جلویی برداریم.

وی افزود: ما به عقب بر نمی‌گردیم و با همدلی غافله راه آهن را رو به جلو پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: با حفظ جایگاه حکمرانی در راه آهن و با همه ذی‌نفعان دست به دست می‌دهیم تا بتوانیم هم‌زمان با رشد این صنعت در بخش مختلف، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهداف برسد.

وی تاکید کرد:در راه آهن تمام دولتی الگو‌هایی در دوره مختلف تعریف شده که هیچکدام از آنها اجرایی نشده است. کاهش تصدی گری را پیش خواهیم برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست بخش خصوصی برای تشکیل کارگروه، گفت: ایجاد کارگروه و مشارکت بخش خصوصی در مباحث مشکلات را حل نمی‌کند.

ذاکری با تاکید بر این که باید با هم‌فکری راهکار‌هایی برای رفع مشکلات بخش ریلی کشور اجرا شود، یادآور شد: در حال حاضر تعداد لکوموتیو‌های آماده به کار شبکه ریلی حدود ۵۰ درصد است. به دنبال اجاره لکوموتیو از کشور‌های دیگر هستیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنیم باید مشابه فاینانس خارجی، فاینانس داخلی را در کشور فعال کنیم.

وی با بیان اینکه لکوموتیو را با ۱۵ درصد ارزش آن از چین، روسیه، فرانسه و... وارد می‌کنیم، اظهار کرد: در خصوص تولید داخل تا زمانی‌که ۱۰۰ درصد ارزش لکوموتیو را ندهیم، امکان دریافت آنرا نداریم. اینها مباحثی است که چرا نمی‌توانیم از ظرفیت تولید داخل برای تأمین لکوموتیو استفاده کنیم. باید بانک‌ها و دولت را در این موضوع درگیر کنیم. امیدواریم با همکاری فعالان، این بخش را تسهیل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده