تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۵۳۱۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران آغاز به کار کرد

سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران آغاز به کار کرد
‌می‌متالز - سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران در مصلی امام‌ خمینی (ره) آغاز به کار کرد و دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان به همراه جمعی از معاونان و مدیران این خود در این رویداد حضور یافت.

به گزارش می‌متالز، نمایشگاه ماینکس ۱۴۰۳ فرصتی بی‌نظیر برای همکاری و هم‌افزایی بین دو بخش کلیدی اقتصاد کشور است و انتظار می‌رود که نتایج مثبت این تعاملات در آینده نزدیک مشهود باشد. در این نمایشگاه، نمایندگان صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به تبادل نظر و انتقال تجربه بپردازند و از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند و این هم‌افزایی می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر صنایع معدنی کمک کند و در نتیجه، زمینه‌ساز تحولات مثبت اقتصادی در کشور باشد. در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه فناوری‌های نوین و راهکار‌های خلاقانه، می‌توانند به بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی در صنایع بزرگ حوزه صنایع معدنی کمک کنند و از سوی دیگر، صنایع بزرگ نیز با حمایت مالی و زیرساختی از استارتاپ‌ها، می‌توانند به توسعه ایده‌های نو و رشد این شرکت‌ها کمک کنند. سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران فرصتی بی‌نظیر برای همکاری و هم‌افزایی بین دو بخش کلیدی اقتصاد کشور است و انتظار می‌رود که نتایج مثبت این تعاملات در آینده نزدیک مشهود باشد.

گفتنی است، ین رویداد تخصصی زنجیره معدن (اکتشاف، استخراج و فرآوری تا محصول نهایی) را با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان آخرین تجهیزات، تکنولوژی ماشین‌آلات و خدمات وابسته به صورت کامل پوشش داده است. 

شایان ذکر است؛ سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران با حضور جمعی فعالان بخش معدن و صنایع معدنی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان ایمیدرو، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) تهران سالن شبستان افتتاح شد و تا ۵ مهر به کار خود ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور پس افتتاح سیزدهمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع‌ معدنی ایران به بازدید از نمایشگاه‌های جنبی پرداخت و از نزدیک با دستاورد‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف علوم‌ زمین آشنا شد

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در حاشیه این رویداد گفت: مطالعه پهنه نایین را به زودی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهیم کرد.

علیرضا شهیدی؛ جدیدترین منطقه مورد مطالعه در طرح تحول را پهنه خراسان شامل مناطق بردسکن-سبزوار عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد تاریخ این سازمان با حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر خطی در دشت و کوه در پهنه نایین طی ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده