تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۳۸۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
از سوم آذرماه و در نمایشگاه بین‌المللی؛

خانه معدن ایران متولی بزرگ‌ترین رویداد معدنی کشور شد

خانه معدن ایران متولی بزرگ‌ترین رویداد معدنی کشور شد
‌می‌متالز - خانه معدن ایران در سال جاری موفق به اخذ مجوز برگزاری بزرگ‌ترین رویداد معدنی کشور برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ از سازمان توسعه تجارت شده است.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا بهرامن» رئیس خانه معدن ایران، با بیان اینکه رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن متضمن ۵۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در این حوزه است، گفت: بی تردید معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و جذب سرمایه‌گذاران جدید از جمله اولویت‌های هدفگذاری شده برای ارائه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران کانماین (IRAN CONMINE ۲۰۲۴) به سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی است.

وی با اشاره به تلاش خانه معدن در بیش از دو دهه اخیر برای ارتقاء نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راه‌سازی و صنایع وابسته به عنوان بزرگ‌ترین رویداد معدنی کشور، افزود: این رویداد مهم همه ساله با همکاری مجریان با تجربه و با نظارت و هدایت خانه معدن ایران و مشارکت ویژه مرکز داوری معدن و صنعت صمتا برگزار شده و امسال نیز از سوم الی ششم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، از مهمترین اهداف برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران کانماین را جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه صنایع معدنی با هدف کاهش وابستگی کشور به صنایع نفت و گاز و همچنین هدایت سرمایه‌های موجود برای ورود به حوزه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف مهم این رویداد، ممانعت از خام‌فروشی محصولات معدنی و ترمیم، نگهداری، به کارگیری ماشین‌آلات و ابزار روزآمد و ارتقاء فن‌آوری‌های مورد استفاده در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری با هدف افزایش بازدهی و راندمان در این بخش از اقتصاد کشور و ممانعت از تکرار حوادث ناگوار است.

وی با اشاره به اینکه خانه معدن ایران در تشریح جزییات رویداد کانماین ۱۴۰۳ یادآور شد: هجدهمین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برگزار خواهد شد و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، مؤسسات مالی و اعتباری و مهندسین مشاور حضور و مشارکت دارند. این رویداد متشکل از ۸ سالن و فضای باز شرقی سایت نمایشگاه بین‌المللی با مجموع متراژ ۲۱۹۰۰ متر مربع در حالی برپا خواهد شد.

به گفته بهرامن تعداد درخواست‌کنندگان داخلی مشارکت در رویداد ایران کانماین حدود ۳۰۰ شرکت مختلف است که به دلیل کمبود فضای در اختیار، حدود ۲۰۰ شرکت با حضور زیر مجموعه‌های خود توانسته اند با جانمایی، امکان حضور در نمایشگاه را بدست آوردند.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون حضور تعداد ۷۴ شرکت خارجی به همراه زیر مجموعه‌هایشان در این رویداد قطعی شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاه به حادثه اخیر معدن زغال سنگ طبس همچنین گفت: امسال با توجه به حادثه پیش آمده، تمرکز ویژه‌ای بر ارتقاء سواد و آموزش مباحث ایمنی خواهیم داشت، این مهم در سه بخش شامل برگزاری پنل ایمنی معادن، دعوت از تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان ابزار ایمنی جهت ارائه محصولات و دعوت از استار‌تاپ‌های موضوع ایمنی برای حضور در مسابقه بین‌المللی ماین‌کاپ پیگیری خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده