تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۳۷۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری مانور ایمنی بازرسی از کارگاه‌های معدنی پرخطر خراسان شمالی

برگزاری مانور ایمنی بازرسی از کارگاه‌های معدنی پرخطر خراسان شمالی
‌می‌متالز - مانور ایمنی بازرسی از کارگاه‌های معدنی پرخطر در خراسان شمالی امروز هشتم مهرماه با حضور بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه، علوم پزشکی، نظام مهندسی معدن و اداره کل صنعت و معدن در بزرگ‌ترین کارگاه معدنی استان برگزار شد.

‌به گزارش می‌متالز، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: این مانور بازرسی به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین با هدف پیشگیری از وقوع حادثه مشابه با معدن طبس، امروز در استان برگزار شد.

داوود رنجبر گفت: در این راستا معادن بزرگ‌ترین کارگاه معدنی خراسان شمالی در مجتمع آلومینای ایران با ۱۱۰۰ نفر کارگر مورد بازدید بازرسان قرار گرفت تا از وقوع حوادثی مشابه معدن طبس در خراسان جنوبی پیشگیری شود.

وی با اشاره به تعداد معادن خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع ۸۵ کارگاه معدنی فعال در استان شامل معادن باریت، سنگ‌های ساختمانی، آهک، بوکسیت، مرمر، مالون، آهن، قلع و سرب در خراسان شمالی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۲۵۰۰ کارگر معدن‌کار در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که ۱۱۰۰ نفر از این افراد در معادن مجتمع آلومینو ایران واقع در جاجرم مشغول به کار هستند، به همین دلیل معادن چندگانه این مجموعه مورد تاکید بازرسان قرار دارد.

رنجبر در ادامه به بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان این اداره کل اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۷۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مختلف در استان انجام شده که ۱۰ مورد از آنها مربوط به معادن ۷۰۰ مورد از آنها مربوط به کارگاه‌های ساختمانی و ۱۲۰ مورد از آنها نیز مربوط به مجموعه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده ۱۱ مورد از کارگاه‌ها پلمب و همچنین ۱۱ مورد نیز به دادگاه معرفی شدند.

وی از تشکیل ۱۲۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار خبر داد و گفت: ۵۵۰ نفر مسوول ایمنی در کارگاه‌های استان وجود دارد و ۲۱ هزار نفر ساعت دوره آموزشی ایمنی برای همه کارگاه‌ها شامل کارگران و کارفرمایان برگزار شده که پنج هزار نفر ساعت از آن مربوط به بخش معدن بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده