تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۸
کد خبر: ۳۵۵۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان:

سازه‌های حفاظتی در معادن خراسان شمالی احداث نمی‌شود

سازه‌های حفاظتی در معادن خراسان شمالی احداث نمی‌شود
‌می‌متالز - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ساخت سازه‌های حفاظتی در معادن این استان توسط صاحبان معادن انجام نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، «حسین فردی» با اشاره به موضوع تغییر اقلیم و تاثیر معادن بر این امر اظهار کرد: صاحبان معادن باید به این موضوع توجه داشته باشند که فعالیت آنها در معادن با کم‌ترین تخریب پوشش گیاهی و رسوب‌برداری از خاک انجام شود.

وی افزود: معدن‌کاران باید با انجام اقدامات حفاظتی، اجازه ندهند که خاک تبدیل به رسوب شود و سپس به اراضی پایین‌دستی انتقال یابد و پوشش گیاهی و خاک را از بین ببرد.

فردی ادامه داد: معادن استان در مناطق پایین‌دستی هستند و نیاز است تا سازه‌های حفاظتی برای آنها ایجاد شود که به علت هزینه‌بر بودن آنها، این امر انجام نمی‌شود و از سوی دیگر می‌توان اقدامات دیگری هم‌چون ساخت سازه‌هایی برای تله‌اندازی رسوب و یا سازه‌های پله‌کانی ایجاد کرد.

این مقام مسوول افزود: تغییر اقلیم و پیامد‌های ناشی از آن یکی دیگر از مشکلاتی است که اکنون استان با آن مواجه است، خراسان شمالی استانی تقریبا کوهستانی است که با مشکلاتی هم‌چون افزایش دمای کمینه مواجه است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین