تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۴۱۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکوت وزیر اقتصاد در برابر مطالبه بودجه‌ای یک مدیرکل مالیاتی

سکوت وزیر اقتصاد در برابر مطالبه بودجه‌ای یک مدیرکل مالیاتی
‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در پاسخ با اظهارات یکی از مدیران مالیاتی که خواستار کاهش ۱۵۰هزار میلیارد تومانی درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳ و پیگیری آن توسط وزارت اقتصاد شده بود، پاسخی ارائه نکرد.

به گزارش می‌متالز، مسعود مصلحی رئیس‌کل امور مالیاتی مؤدیان بزرگ با اشاره به اینکه باید نیمی از درآمد‌های مالیاتی از محل اجتناب مالیاتی وصول شود تأکید کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳، حدود ۱۲۰۰ همت برای وصول مالیات لحاظ شده است که این رقم ۱۵۰ همت بیش از توان فعلی مؤدیان مالیاتی است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون ظرفیت وصول ۱۰۳۰ همت مالیات تا پایان سال وجود دارد، این در حالی است که سازمان امور مالیاتی توان وصول رقم مذکور را دارد، اما این موضوع فشار قابل‌توجهی را به مؤدیان مالیاتی وارد می‌کند.

مصلحی گفت که باید در قالب اصلاحیه بودجه ۱۵۰ همت از سقف درآمد‌های مالیاتی کاسته شود و پیشنهاد داده شد که وزیر اقتصاد این موضوع را پیگیری کند.

این در حالی بود که وزیر اقتصاد پاسخی به مطالبه بودجه‌ای این مدیر ارشد مالیاتی ارائه نکرد، در ادامه نیز پرسشی در این خصوص از وزیر اقتصاد مطرح کرد که این بار نیز همتی پاسخی ارائه نکرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۰ درصد درآمد‌های مالیاتی که برابر حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان است، وصول نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده