تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد‌های مالیاتی تولید ناخالص باید به ۱۰ درصد برسد

درآمد‌های مالیاتی تولید ناخالص باید به ۱۰ درصد برسد
‌می‌متالز - معاون وزیر اقتصاد گفت: درآمد‌های مالیاتی کشور طبق برنامه هفتم باید به ۱۰ درصد برسد که در این زمینه استفاده از شیوه‌های جدید مالیاتی بسیار موثر است.

به گزارش می‌متالز، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه اقتصاد و بازار شبکه خبر از افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی سال گذشته کشور از راه مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و گفت: براساس برنامه هفتم سهم درآمد‌های مالیاتی در تولید نا خالص داخلی باید به ۱۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های جدید مالیات‌ستانی مبتنی بر روش‌های جدید و کنار گذاشتن شیوه‌های سنتی مالیات نه تنها به ایجاد شفافیت اقتصادی و برقراری عدالت اقتصادی کمک می‌کند بلکه زمینه‌ساز افزایش درآمد‌های مالیاتی در بخش‌های مختلف هم می‌شود.

او بیان کرد: جلوی بسیاری از فرار‌های مالیاتی و همچنین بی‌عدالتی‌های مالیاتی از طریق شیوه‌های جدید مالیاتی گرفته می‌شود و همین امر خود می‌تواند بر بهبود شفافیت عدالت مالیاتی موثر باشد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر دانه درشت‌های مالیاتی است و اجازه نمی‌دهیم که فشار بر روی مودیان مالیاتی خرد و همچنین حقوق بگیران، اصناف و مشاغل خرد وارد شود و از سوی دیگر سازمان مالیاتی به شدت از حامیان افزایش سطح معافیت‌های مالیاتی بر روی مشاغل خرد و حقوق‌بگیران است.

وی گفت: امیدواریم نظام حقوقی کشور دست نظام مالیاتی را برای مالیات‌ستانی دانه درشت‌ها و افرادی که گردش‌های مالی زیادی دارند، باز بگذارد تا شاهد بهبود و تقویت برقراری عدالت مالیاتی در این بخش باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده