تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رفاه:

برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، دامنه نوسان باید محدود باشد

برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، دامنه نوسان باید محدود باشد
‌می‌متالز - در شرایطی که صبح امروز هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدف حمایت از منافع سهامداران، دامنه نوسان را در محدوده مثبت و منفی یک درصد ثابت نگه‌داشت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رفاه اعلام کرد: بهتر است به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، دامنه نوسان، تا زمان کاهش ریسک، در همین محدوده باقی بماند.

به گزارش می‌متالز، «عباس کشوری» اعلام کرد: با توجه به ریسک‌های حاکم در کشور، تداوم اعمال محدودیت در معاملات بازار با دامنه نوسان یک درصد، تصمیم بسیار درستی بود که سازمان بورس اتخاذ کرد.

او افزود: با روی کار آمدن دولت چهاردهم، اقبال به سمت سرمایه‌گذاری در بورس افزایش پیدا کرده، اما ریسک‌های تهدیدکننده، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن روند بازار شده، به همین دلیل تثبیت دامنه نوسان در محدوده فعلی، تا زمان کاهش ریسک ضروری است.

کشوری توضیح داد: در زمانی که اقتصاد ایران و بازار سرمایه با ریسک‌های سیستماتیک زیادی روبه‌رو هستند، اغلب سرمایه‌گذاران، تحت تاثیر هیجانات، از امکان تصمیم‌گیری درست در بازار برخوردار نیستند، بنابراین بهتر است دامنه نوسان در بازار محدود باشد. البته پس از رفع ریسک‌های تهدیدکننده، افزایش پله‌ای دامنه نوسان می‌تواند مدنظر مدیران بازار سرمایه قرار گیرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده