تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۴۱۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ابطال قرارداد ۷۵ میلیون یورو تسهیلات شرکت فولاد زاگرس از سوی سازمان بازرسی

ابطال قرارداد ۷۵ میلیون یورو تسهیلات شرکت فولاد زاگرس از سوی سازمان بازرسی
‌می‌متالز - بازرس کل استان ایلام از ابطال قرارداد بیش از ۷۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی بخش فولادسازی شرکت فولاد زاگرس مهران به علت وجود مشکلات زیرساختی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مالک روشنی» بازرس‌ کل قضایی ایلام با اعلام خبر ابطال بیش از ۷۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی بخش فولادسازی شرکت فولاد زاگرس مهران، گفت: در بررسی نحوه اخذ مجوز و همچنین پرداخت تسهیلات به طرح زاگرس فولاد مهران مشخص گردید که در این رابطه ایراداتی مانند صدور پروانه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام جهت تأسیس یک واحد تولید شمش از قراضه بدون توجه به محدودیت‌های تولید شمش از قراضه و خارج شدن این طرح از اولویت‌های وزارت‌خانه متبوع و فقدان زیرساخت‌های لازم در محل اجرای طرح وجود دارد.

روشنی ادامه داد: از جمله زیرساخت‌هایی که دارای مشکلات مختلف بودند می‌توان به فقدان آب و گاز شیرین به اندازه لازم در منطقه محل اجرای طرح، عدم توجه به فقدان مواد اولیه و دوری آن از بازار تامین مواد اولیه که سبب افزایش قیمت محصول می‌گردد اشاره کرد.

وی توضیح داد: عدم تامین سهم آورده متقاضی، عدم وجود تجهیزات خریداری شده در محل اجرای طرح، احداث سوله بدون توجه به حجم و وضعیت دستگاه‌ها، مغایرت در مقدار کار انجام شده و مستعمل بودن ماشین‌آلات وارد شده از دیگر مسائل و مشکلاتی بود که در اجرای این طرح وجود داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده